Nämndsekreterare till kommunledningsförvaltningen, särskild visstid

Publiceringsdatum: 2024-06-24

Söker du efter ett jobb inom administration, ekonomi, juridik-sektorn? Här är din möjlighet att bli en del av teamet hos Ale kommun genom att arbeta som nämndsekreterare. Om du vill arbeta heltid hos Ale kommun, har de just nu en tjänst 3 månader – upp till 6 månader som kan passa dig.

Ale är platsen där detta jobb har sin tjänsteort. Ale kommun söker efter fler duktiga individer som vill arbeta som nämndsekreterare. De har just nu ett ledigt jobb som nämndsekreterare som kan vara av intresse för dig. Sista ansökningsdagen till jobbet som nämndsekreterare hos Ale kommun är söndag den tjugoåttonde juli 2024.


Jobbannons

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss!

Om arbetsplatsen

Välkommen till kommunledningsförvaltningen i Ale kommun som från och med 1 juli består av fyra avdelningar; Ekonomi, HR, Demokrati och Invånarservice.

Avdelningen Kansli och säkerhet byter då namn till Demokrati. Inom avdelningen Demokrati finns kommun- och nämndsekreterare, registratorer, jurister, arkivansvarig, kommunikatörer samt utvecklingsledare.

Vi ansvarar för att erbjuda stöd åt förtroendevalda och organisation, säkerställa kvalitet i

nämndadministrativa processer samt främja kompetensutveckling inom nämndprocessens specifika områden. Vi samarbetar med övriga avdelningar och förvaltningar.

Arbetsuppgifter

Som nämndsekreterare har du en viktig roll då du bidrar till demokratin i Ale kommun. Målet är transparens och tillgänglighet avseende dokumentationens form och begriplighet. I din tjänst som nämndsekreterare ansvarar du tillsammans med förvaltningens andra nämndsekreterare för arbetet med ärendeberedning inför möten med nämnd och utskott, samt är sekreterare på sammanträdena. I ditt uppdrag ingår administrativa arbetsuppgifter kopplade till att ta fram underlag och handlingar, kallelser, dagordningar och protokoll. Du är också stöd åt förvaltningsledning och chefer när det gäller att skriva fram och bedöma tjänsteutlåtanden, samt att utveckla och säkerställa rutiner relaterade till nämnd- och utskottsprocess. I tjänsten ingår även sidouppdrag kopplade till utbildningar, utredningsarbete och samordningsansvar för förvaltningsövergripande frågor.

Tjänsten är en särskild visstidsanställning till och med 2025-02-28. Kan eventuellt förlängas om erforderliga beslut fattas.

Kvalifikationer

Vi söker dig med en universitets/högskoleutbildning med inriktning offentlig förvaltning, juridik eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Utbildning i offentlig rätt och inom kommunen förekommande speciallagstiftning är meriterande.

Du har arbetslivserfarenhet av rollen som kommunsekreterare eller nämndsekreterare. Vidare besitter du goda kunskaper avseende att uttrycka dig i skrift samt de språkkrav lagen ställer.

Övrigt

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. 

Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnAle kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning3 månader – upp till 6 månader
Organisationsnummer2120001439
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeNämndsekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Ale kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Ale. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Ale kommun skickar du in din ansökan senast 2024-07-28.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Nämndsekreterare till Regionkansliet

REGION ÖREBRO LÄN söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Örebro.

2024-08-29

Mer info

Nämndsekreterare, (vikariat) till trafikkontorets nämndsekretariat

Stockholms kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Stockholm.

2024-09-05

Mer info

Nämndsekreterare till kultur- och fritidsförvaltningen!

Vänersborgs kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Vänersborg.

2024-08-26

Mer info