Publiceringsdatum: 2025-01-17
Letar du efter ett jobb inom administration, ekonomi, juridik? Letar du efter en chans att arbeta som nämndsekreterare på Ängelholms kommun? Nu är det möjligt. Vill du arbeta heltid hos Ängelholms kommun? Just nu letar de efter någon som vill ha en tjänst 3 månader – upp till 6 månader.
Ängelholm är platsen där detta jobb har sin tjänsteort. Om du tycker att det låter intressant att börja jobba hos Ängelholms kommun i rollen som nämndsekreterare så har de just nu en ledig tjänst som skulle kunna vara en perfekt match för dig! Söker du efter en spännande karriär som nämndsekreterare? Sök jobbet hos Ängelholms kommun senast onsdag den femte februari 2025 och bli en del av deras team.
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.
Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa?
Vi söker vi dig som vill jobba i demokratins tjänst!
Tjänsten som nämndsekreterare är placerad på Kansliet inom Huvuduppdrag Kommunledning där kommunens registratorer, arkivarie, chefsstöd och nämndsekreterare arbetar. Huvuduppdrag Kommunledning arbetar styrande och stödjande till kommunens alla verksamheter. Kansliet ansvarar för dokumenthantering, ärendeprocessen från start till mål och ger stöd till den politiska organisationen, till tjänsteorganisationen inom sina verksamhetsområden samt genomför allmänna val.
Du kommer arbeta som en av fem nämndsekreterare som tillsammans hanterar Ängelholms kommuns alla nämnder, kommunstyrelsen, kommunfullmäktige och de kommunala råden. Varje nämndsekreterare har sitt ansvarsområde men ni arbetar tillsammans som en grupp och du har stöd av dina nämndsekreterarkollegor när du t.ex. behöver hantera en klurig fråga.
I rollen ingår att stötta nämndsansvarig chef, handläggare och nämndsordförande med hantering av de ärenden som ska beslutas i nämnd. Du arbetar med att förbereda ärendelistan, skriva tjänsteutlåtanden, samordna kontakter med handläggare, skapa kallelse, samordna praktiska frågor inför möten, skriva protokoll och bevaka formaliafrågor under sammanträden, publicera kallelser och protokoll på webben samt hantera och expediera beslut.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde blir sekreterarskap för Familje- och utbildningsnämnden och Överförmyndarnämnden. Familje- och utbildningsnämnden och dess arbetsutskott hanterar myndighetsutövning mot enskild i socialtjänstärenden med sekretess. Det är viktigt att du är bekväm med det.
Som organisation befinner vi oss i ett spännande digitaliseringsskede med goda utvecklingsmöjligheter. Nämndsekreterarna arbetar framför allt i dokument- och ärendehanteringssystemet Evolution, i mötesverktyget Netpublicator, e-tjänstsystemet Abou samt i Office-paketet.
I arbetsuppgifterna kan även ingå att arbeta med olika utrednings- och utvecklingsfrågor inom nämndsekreterargruppen och kanslienheten.
Vi söker dig som:
Det är meriterande om du:
Tjänsten som nämndsekreterare är central i kommunens verksamhet. För att du ska trivas krävs att du kan hantera många parallella uppgifter under samma dag. Det ställer krav på din förmåga att arbeta självständigt, prioritera det som är viktigast för stunden och arbeta mot deadlines.
Då tjänsten omfattar arbete i olika IT-system är det viktigt att du trivs med och har lätt för ett digitalt arbetssätt. Kunskap inom Officepaketet är nödvändigt.
Du är strukturerad och noggrann, har lätt för att skapa relationer, och tycker om att ge service till förtroendevalda och till kommunens medarbetare och invånare. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt i svenska språket.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer planeras att hållas följande dagar:
Frågor kring tjänsten kan ställas till kanslichef Mattias Fyhr. På grund av semester kan frågor inte besvaras innan den 27 januari.
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.
I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Ängelholms kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | 3 månader – upp till 6 månader |
Organisationsnummer | 2120000977 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Nämndsekreterare |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Ängelholms kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Ängelholm. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Ängelholms kommun skickar du in din ansökan senast 2025-02-05.
Källa: Arbetsförmedlingen
Stenungsunds kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Stenungsund.
2025-01-08
Mer infoPartille kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Partille.
2025-01-17
Mer infoKumla kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Kumla.
2025-01-21
Mer info