Familjehemssekreterare till Familjehemsenhet stöd

Publiceringsdatum: 2024-08-20

Letar du efter möjligheter att arbeta inom yrken med social inriktning? Det är nu möjligt för dig att få jobb som familjehemssekreterare hos Gävle kommun. Sök nu om du är intresserad av att arbeta heltid hos Gävle kommun under tills vidare. De letar just nu efter nya medarbetare.

Om du redan bor i närheten av Gävle, är det här din chans att söka ett spännande jobb Gävle kommun söker efter fler duktiga individer som vill arbeta som familjehemssekreterare. De har just nu ett ledigt jobb som familjehemssekreterare som kan vara av intresse för dig. Låt Gävle kommun hjälpa dig att uppnå dina karriärmål som familjehemssekreterare! Ansök seast tisdag den sjuttonde september 2024.


Jobbannons

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

ARBETSUPPGIFTER

Vill du vara med och ha ett viktigt och betydelsefullt uppdrag i vår verksamhet? Är du en person som vill arbeta med att ge stöd, handledning och utbilda våra familjehem? Hos oss kommer du att ha ett flexibelt och självständigt arbete. Vi söker en socionom till oss på Familjehemsenheten. Tillsammans gör vi Gävle värdefullt

Som familjehemssekreterare kommer du att arbeta med att ge stöd och handledning till våra familjehem. Du kommer att ingå i ett team med andra familjehemssekreterare, barnsekreterare och skolfam. Tillsammans kommer ni att leda temakvällar och hålla i utbildningsinsatser för familjehemmen. Vi arbetar med BBIC som handläggnings- och dokumentationssystem, som nyanställd får du en mentor och erbjuds individuell introduktion. Vår arbetsplats har även extern handledning och internt handledningsstöd vid behov.

Fokus på dina arbetsuppgifter är att arbeta med avtalsfrågor och ekonomi gällande de särskilt förordnade vårdnadshavarna, före detta familjehem. Du kommer även ge stöd och handledning till några familjehem. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar, ett brett kontaktnät samt ett gemensamt arbete inom familjehemsvården för trygg och säker familjehemsvård. Du kommer att samtala en hel del med olika personer där du behöver vara in lyssnade och engagerad. Du kommer att resa en del i tjänsten för att besöka våra viktiga familjehem.

Vår arbetsplats ligger i centrala Gävle och hit går det bra med bussförbindelser. Vår enhet består totalt av tolv medarbetare, en enhetschef, sex familjehemssekreterare, fyra medarbetare som arbetar med skolfam som psykolog och specialpedagog samt en administratör.

Som slutkandidat i denna rekrytering kommer du behöva lämna ett utdrag ur Polisens belastningsregister, för arbete inom skola eller förskola. Vilket du själv ansöker om från Polisens hemsida.

Utlysningen av denna tjänst är en tillsvidareanställning till en början på Familjehemsenhet Stöd, vi har en medarbetare som kommer vara föräldraledig fram till augusti, 2025. Sedan kommer anställningen att övergå till vårt Kontor Myndighet som har fem enheter, de är: Utredningsenhet barn, Utredningsenhet ungdom, Rekryteringsenheten, Familjehemsenhet myndighet samt vår enhet som är Familjehemsenhet stöd. Efter augusti 2025 fortsätter din tillsvidareanställning till någon av ovanstående enheter eller så arbetar du kvar hos oss, allt beror på verksamhetens behov.

KVALIFIKATIONER

För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara utbildad socionom. Du ska ha erfarenhet av socialt arbete med barn och ungdomar. Körkort och körvana är ett krav för tjänsten.

Det är meriterande om du har handledarutbildning och kunskap eller erfarenhet av BBIC. Har du dessutom dokumentationsvana gärna från Treserva är det önskvärt.

Som person är du strukturerad, du har förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Du är en trygg person som tar egna initiativ, är modig och har förmågan att skilja på sak och person. Du gillar att vara i sociala sammanhang och har förmågan att skapa förtroendefulla relationer. Att samtala om svåra och komplexa saker ser du som utvecklande och lärorikt.

Du gillar att samarbeta med andra och har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete både med interna och externa samarbetspartners. Du är duktig på att kommunicera och du förstår talad och skriven kommunikation väl, kan formulera dig och samspela med andra i tal och skrift och anpassar ditt språk till olika situationer, syften och mottagare; du har en språklig säkerhet i både tal och skrift.

Är du en utbildad socionom som vill arbeta med att berika våra viktiga familjehem? Sök då tjänsten till oss. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnGävle kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2120002338
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeFamiljehemssekreterare
YrkesområdeYrken med social inriktning

Ansökan

Gävle kommun söker en person till denna tjänst som familjehemssekreterare med placerings i Gävle. Om det låter intressant att arbeta som familjehemssekreterare hos Gävle kommun skickar du in din ansökan senast 2024-09-17.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Engagerad socialsekreterare till vuxenenheten i Partille kommun

Partille kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Partille.

2024-09-11

Mer info

Välkommen till oss på Stöd och försörjning!

FALKÖPINGS KOMMUN söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Falköping.

2024-08-21

Mer info

Socialsekreterare till Försörjningsstöd Mottag, socialförvaltningen Centrum

GÖTEBORGS KOMMUN söker två personer till tjänsten som socialsekreterare i Göteborg.

2024-09-15

Mer info