Timvikarier till enheten för Ekonomiskt Bistånd

Publiceringsdatum: 2024-11-12

Skulle du vilja jobba inom yrken med social inriktning? Det är nu möjligt för dig att få jobb som socialsekreterare hos Gävle kommun. Gävle kommun söker efter en ny anställd på deltid under 3 månader – upp till 6 månader som är redo att ta sin karriär till nästa nivå.

Gävle är platsen där detta jobb har sin tjänsteort. Gävle kommun har just nu två lediga tjänster som socialsekreterare. Om du vill ta din karriär till nästa nivå, ta en titt på deras jobbannons och se om jobbet passar dig! Här är chansen att bli en del av Gävle kommun och jobba som socialsekreterare! Ansök senast söndag den tjugofjärde november 2024.


Jobbannons

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.

Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

ARBETSUPPGIFTER

Vill du göra skillnad och arbeta för att människor ska nå stabilitet och egen försörjning? Då kommer du att trivas hos oss! Vi söker nu erfarna timvikarier som kommer att få utreda rätten till ekonomiskt bistånd. Kom och gör Gävle bättre med oss!

Som medarbetare är ditt främsta uppdrag att handlägga och utreda rätten till ekonomiskt bistånd. Du fattar självständigt beslut om bistånd genom att tillämpa lagstiftningen på ett korrekt och rättssäkert sätt. Arbetsuppgifterna är till stor del administrativa, vilket innebär löpande dokumentation, beräkningar och utbetalningar av bistånd. Du gör kvalificerade utredningar av inkomna underlag och möter kunder både fysiskt och via telefon och ger dem en god service och ett gott bemötande. Du hanterar och prioriterar olika arbetsuppgifter dagligen och har ett nära samarbete tillsammans med ditt team som består av handläggare, teamkoordinatorer och administratörer. Vi är ett glatt gäng som välkomnar varandra. Här går det att ställa vilka frågor som helst och tillsammans arbetar vi för att göra skillnad och skapa ekonomisk trygghet för våra invånare.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har en pågående alternativ högskole- eller universitetsexamen inom det sociala, samhällsvetenskapliga, ekonomiska eller juridiska området. Arbetet ställer krav på rättssäker handläggning och dokumentation vilket kräver god förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift. Du har en god digital mognad och känner dig trygg med att använda dator och telefon i arbetet. Du har minst 6 månaders erfarenhet av arbete med myndighetsutövande inom området socialtjänsten eller statliga myndigheter. För att lyckas i rollen så har du minst 6 månaders erfarenhet av handläggning av ekonomiskt bistånd. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet Treserva, men det är inget krav för tjänsten. Viktigast av allt är din personlighet.

För att lyckas hos oss behöver du ha en förståelse för andras situation, lyssnar och visar hänsyn. Att anpassa din kommunikation till olika situationer, syften och mottagare är självklart för dig. Du tar egna initiativ, är modig och har förmågan att skilja på sak och person. I ditt samarbete med andra har du ett prestigelöst förhållningssätt. Dessutom har du förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat.

I enlighet med Gävle kommuns värdegrund har du ett gott bemötande, en god förmåga att samarbeta och värnar om hög kvalitet i ditt arbete.

ÖVRIGT

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om jobbet

Antal tjänster2
ArbetstidDeltid
FöretagsnamnGävle kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning3 månader – upp till 6 månader
Organisationsnummer2120002338
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeSocialsekreterare
YrkesområdeYrken med social inriktning

Ansökan

Gävle kommun söker två personer till denna tjänst som socialsekreterare med placerings i Gävle. Om det låter intressant att arbeta som socialsekreterare hos Gävle kommun skickar du in din ansökan senast 2024-11-24.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Timvikarierande socialsekreterare till Ekonomiskt bistånd

Eskilstuna kommun söker sex personer till tjänsten som socialsekreterare i Eskilstuna.

2024-11-15

Mer info

Socialsekreterare Ekonomiskt bistånd i Partille kommun

Partille kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Partille.

2024-11-22

Mer info

Socialsekreterare till enheten för barn, unga och våld i nära relation

Falkenbergs kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Falkenberg.

2024-11-14

Mer info