Publiceringsdatum: 2025-04-11
Funderar du på att söka jobb inom administration, ekonomi, juridik? Vill du ta steget att arbeta som nämndsekreterare hos GÖTEBORGS KOMMUN? Nu har du möjligheten. GÖTEBORGS KOMMUN behöver någon som vill arbeta heltid. Om du är tillgänglig för tills vidare, ta en titt på denna jobbannons.
Göteborg är platsen där denna position är ledig. GÖTEBORGS KOMMUN behöver fler anställda som stödjer arbetet inom nämndsekreterare. Kolla in deras lediga tjänst för att se om du har vad som krävs. Bli en del av teamet hos GÖTEBORGS KOMMUN som nämndsekreterare genom att ansöka senast söndag den tjugosjunde april 2025.
Stadsbyggnadsförvaltningen ansvarar för att driva och samordna den fysiska planeringen av Göteborg. Vi bidrar till att skapa en hållbar stad för nuvarande och kommande generationer. Inom vårt uppdrag ryms ansvar för strategisk planering, detaljplanering, lantmäteri, bygglovhantering och tillhandahållande av geografiska data. På förvaltningen arbetar cirka 450 personer.
Stadsbyggnadsförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningarna som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.
Enheten ärendehantering på stadsbyggnadsförvaltningen ansvarar för att säkerställa en trygg och långsiktig informationsförsörjning samt att administrera och kvalitetssäkra ärende- och nämndprocessen. På enheten arbetar, förutom nämndsekreterare, ärendecontrollers, arkivarier och två utvecklingsledare inom informationsförvaltning respektive informationssäkerhet.
I rollen som nämndsekreterare vid stadsbyggnadsförvaltningen ansvarar du, tillsammans med vår andra nämndsekreterare för nämndens ärendehantering. Det innebär uppgifter som diarieföring, sammanställning och utskick av kallelser, protokollskrivning, expediering av beslut mm. I uppdraget ingår också att bevaka att ärenden kommer upp för beslut samt att kvalitetsgranska beslutsunderlagen till nämnden. Du har en nära kontakt med våra förtroendevalda och med handläggare, chefer och medarbetare på förvaltningen för att säkerställa en väl fungerande nämndprocess. Som nämndsekreterare förväntas du vara med och bidra till att utveckla och förbättra ärendehanteringen på förvaltningen genom ett ständigt arbete med förenklingar, effektiviseringar och ökad kvalitet.
Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning inom juridik, statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har minst ett års arbetslivserfarenhet som nämnd- eller kommunsekreterare samt har arbetslivserfarenhet och goda kunskaper inom förvaltningsrätt samt offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Du har god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift, och har en god IT-kompetens. Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Ciceron och kunskaper i plan- och bygglagen är meriterande.
Som person är du är ansvarsfull, kommunikativ och serviceinriktad. Du trivs med att ta ansvar, lösa problem och kommunicera tydligt. Du är strukturerad, organiserad och ser till att arbetsuppgifter genomförs effektivt och i tid.
Inför din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id/personbevis utfärdat av Skatteverket och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | GÖTEBORGS KOMMUN |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2120001355 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Nämndsekreterare |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
GÖTEBORGS KOMMUN söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Göteborg. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos GÖTEBORGS KOMMUN skickar du in din ansökan senast 2025-04-27.
Källa: Arbetsförmedlingen
Oxelösunds kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Oxelösund.
2025-03-26
Mer infoNorrtälje kommun söker en person till tjänsten som sekreterare i Norrtälje.
2025-04-17
Mer infoDorotea kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Dorotea.
2025-04-15
Mer info