Publiceringsdatum: 2024-11-19
Skulle du vilja jobba inom administration, ekonomi, juridik? Nu har du chansen att börja jobba som nämndsekreterare hos REGION BLEKINGE. Vill du arbeta heltid hos REGION BLEKINGE? Just nu letar de efter någon som vill ha en tjänst tills vidare.
För detta jobb är Karlskrona den angivna tjänsteorten. REGION BLEKINGE söker för närvarande efter ambitiösa individer som vill utvecklas i rollen som nämndsekreterare. Kolla in deras ledig tjänst och se om du har vad som krävs för att bli en del av deras team. Har du vad som krävs för att arbeta som nämndsekreterare hos REGION BLEKINGE? Ansök innan söndag den åttonde december 2024 och ta reda på det!
På regionstaben hittar du kanslienheten med ca 20 medarbetare.
Här finns Region Blekinges ansvar för den politiska ärendeprocessen samt juridiska expertisen och registraturen. Kanslienheten består av kansliavdelningen och kommunikationsavdelningen.
Vi söker nu ytterligare en berednings sekreterare till kansliavdelningen. Arbetet innebär i huvudsak att du tillsammans med dina kollegor ansvarar för delar av nämndadministrationen, koordinerar beslutsunderlag samt utgör ett stöd åt både förtroendevalda och tjänstepersoner. I tjänsten ansvarar du för att förbereda, genomföra och efterarbeta politiska sammanträden genom att t.ex. upprätta kallelser, skriva och färdigställa protokoll, expediera beslut, framtagande av uppgifter och sammanställande av tjänsteskrivelser och andra handlingar. Du är en viktig länk i den demokratiska processen där du har nära och tät kontakt med både förtroendevalda och tjänstepersoner.
Du kommer att arbeta med diarieföring och uppdraget kan innefatta visst övrigt administrativt stöd till regionstaben. Du kommer även att vara delaktig i planering, uppföljning och utveckling av funktionen.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med många personliga möten och stort eget ansvar. Hos oss får du förmåner såsom friskvårdsbidrag, tillgång till gym på området, rabatt på årskort hos Blekingetrafiken och flexibel arbetstid.
Vi söker dig som har akademisk examen inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller annan utbildning och mångårig erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
Du ska även ha grundläggande juridiska kompetenser inom kommunallagen och beredningsprocessen.
Tjänsten kräver hög datorvana och du ska t.ex. kunna arbeta obehindrat i Office-paketet. Du ska även ha goda kunskaper i svenska och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Du ska även ha erfarenhet från offentlig förvaltning med frågor kopplade till beredningsprocesser, demokratiska processer eller dokument- och ärendehantering.
Som person är det viktigt att du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är noggrann och är mån om att ha god kvalitet i ditt arbete. Du har god samarbetsförmåga och kan skapa och bibehålla goda arbetsrelationer, samtidigt som du har integritet i förhållande till olika målgrupper som du möter i rollen. Andra uppfattar dig som serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående, samtidigt som du kan göra avvägningar mellan olika intressen för att fatta korrekta beslut. Du har förmågan att hantera flera parallella saker samtidigt och kan hantera att arbetsbelastningen varierar.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För din kännedom:
Arbetet med att främja hälsa och hållbar tillväxt i Blekinge leds av regiondirektören. Till sin närmaste hjälp har regiondirektören en stab som på ett övergripande plan leder, stödjer, utvecklar och följer upp Region Blekinges verksamhet. Regionstaben ger också stöd till den politiska ledningen
Vi är 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och vi arbetar för att bidra till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa.
Välkommen att göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt!
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | REGION BLEKINGE |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2321000081 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Nämndsekreterare |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
REGION BLEKINGE söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Karlskrona. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos REGION BLEKINGE skickar du in din ansökan senast 2024-12-08.
Källa: Arbetsförmedlingen
Partille kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Partille.
2024-11-22
Mer infoKungälvs kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Kungälv.
2024-11-22
Mer infoÖstersunds kommun söker två personer till tjänsten som socialsekreterare i Östersund.
2024-11-22
Mer info