Publiceringsdatum: 2024-10-29
Är du intresserad av att jobba inom yrken med social inriktning? Nu har du chansen att börja jobba som socialsekreterare hos Kristinehamns kommun. Kristinehamns kommun söker för närvarande efter personal på heltid för en tjänst tills vidare. Kolla in deras jobbannons för mer information.
Om du redan bor i närheten av Kristinehamn, är det här din chans att söka ett spännande jobb Kristinehamns kommun söker efter fler duktiga individer som vill arbeta som socialsekreterare. De har just nu två lediga jobb som socialsekreterare som kan vara av intresse för dig. Söker du efter en spännande karriär som socialsekreterare? Sök jobbet hos Kristinehamns kommun senast måndag den artonnde november 2024 och bli en del av deras team.
Vill du vara med på en spännande resa där du har möjlighet att utvecklas hand i hand med den organisation du är en del i? Då är du välkommen att söka tjänsterna som socialsekreterare till arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen!
Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Förvaltningen innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning.
Som en vidareutveckling av Arbete, kompetens och välfärds förvaltningens mottag /Navigatorscenter söker vi nu två medarbetare till mottaget.
På Navigatorcenter/mottag arbetar vi tvärprofessionellt vilket innebär att du kommer jobba inom samtliga myndighetsområden, så som barn och unga, vuxen och försörjningsstöd.
Navigatorcenter är förvaltningens första instans och ansiktet utåt. Allt mottagande och nybesök hanteras här och slussas sedan vidare ut till rätt instans.
Förvaltningen ska genomsyras av öppenhet, transparens och prestigelöshet. Att jobba över gränserna såväl internt som externt är mycket viktigt i vårt arbete att forma förvaltningens fortsatta arbete.
Som socialsekreterare i mottaget kommer du att ansvara för att hantera inkomna ärenden inom samtliga myndighetsområden. Du kommer att göra utredningar och fatta beslut utifrån gällande lagstiftningar. Vi tar emot anmälningar och ansökningar rörande barn 0-18år samt vuxna. Vi handlägger även ärenden utifrån ansökan om försörjningsstöd. I arbetets uppgifter ingår även utredningsarbete inom våld i nära relation.
Lagstiftningar som du kommer att handlägga utifrån är bland annat SoL, LVU samt LVM.
Målet är att ha ett nära samarbete där parallella insatser i samverkan leder till bättre service och delaktighet för våra medborgare och skapar en bättre arbetsmiljö får våra medarbetare.
Vi söker dig som har en socionomexamen. Du som söker ska ha erfarenhet av och trivas med att arbeta med människor som är i behov av vägledning och stöttning.
Vi vill att du tidigare har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom flera av ovanstående myndighetsområden samt har utbildningar kopplade till dessa så som till exempel MI, BBiC, Signs of safety eller liknande.
För att du ska passa hos oss är det viktigt att du har en god förmåga att arbeta självständigt. Du kommer att ha stor möjlighet att själv planera ditt arbete och det är därför viktigt att du har god förmåga till struktur och ordning och inte minst är ansvarstagande. Du behöver också vara bekväm med att fatta självständiga beslut utifrån gällande lagstiftning. Samtidigt är det viktigt för oss att du är en hjälpsam kollega som gillar lagarbete och att du vill och kan bidra till den kollegiala gemenskapen.
En tjänst hos oss kräver att du skall kunna lyfta blicken, se helheten och vara lösningsfokuserad.
Eftersom det frekvent ingår resor i tjänsten är B-körkort ett krav. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer kan komma att ske löpande, så sök redan idag!
Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra.
Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare.
Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten.
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Antal tjänster | 2 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Kristinehamns kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2120001868 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Socialsekreterare |
Yrkesområde | Yrken med social inriktning |
Kristinehamns kommun söker två personer till denna tjänst som socialsekreterare med placerings i Kristinehamn. Om det låter intressant att arbeta som socialsekreterare hos Kristinehamns kommun skickar du in din ansökan senast 2024-11-18.
Källa: Arbetsförmedlingen
Vadstena kommun söker två personer till tjänsten som socialsekreterare i Vadstena.
2024-10-24
Mer infoNynäshamns kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Nynäshamn.
2024-10-24
Mer infoVansbro kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Vansbro.
2024-10-24
Mer info