Publiceringsdatum: 2025-04-08
Vill du arbeta inom yrken med social inriktning-branschen? Krokoms kommun söker just nu efter en socialsekreterare och du kan vara den de letar efter. Sök nu om du är intresserad av att arbeta heltid hos Krokoms kommun under tills vidare. De letar just nu efter nya medarbetare.
Krokom är platsen där detta jobb har sin tjänsteort. Krokoms kommun behöver fler anställda som stödjer arbetet inom socialsekreterare. Kolla in deras lediga tjänst för att se om du har vad som krävs. Krokoms kommun letar efter erfaren socialsekreterare som kan ansluta till deras team. Sista ansökningsdag är onsdag den trettionde april 2025.
– Ett jobb med plats för omtanke och engagemang
Har du erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning inom barn och familj? Trivs du i ett arbete där du får möjligheten att stötta dina kollegor och tillsammans med dem vara med och göra skillnad på riktigt? Då kan det vara dig vi söker!
Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) är organiserad i fyra enheter; Barn- och Familj, Vuxenenheten, Öppenvårdsenheten, Arbetsmarknad- och Integrationsenheten. På Barn och Familj jobbar 16 socialsekreterare, en 1:e socialsekreterare samt närmsta beslutsfattande chef. Vi håller på att utveckla vår organisation och har precis delat in oss i mottagningsfunktion, insatser/verkställighet, utredning och familjerätt. Vi söker nu en till 1:e socialsekreterare med placering på enheten barn och familj.
Socialförvaltningen består av 600 medarbetare där bredden på uppdraget är omfattande. Förvaltningen är indelad i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvaras för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till kommunens medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet.
1:e socialsekreteraren på Barn och familj har en nyckelroll inom enheten och spelar en central roll i att stödja och utveckla medarbetarna. 1:e ansvarar för att fördela ärenden, metodhandleda personalen och upprätthålla rättssäkerhet och kvalitet i verksamheten. 1:e ska följa de lagar och förordningar samt de mål som är uppsatta för verksamheten samt förvaltningens gällande delegation. 1:e bistår enhetschefen i budget-, personal- och arbetsmiljöarbetet på enheten. Rollen kräver en helhetssyn där 1:e deltar i gemensamma frågor och bidrar med expertkunskap.
Då tjänsten innebär att du jobbar med människor som kan befinna sig i en svår social- och utsatt situation så förväntas det att du har förmåga att visa omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut, samt vara tillmötesgående i ditt bemötande och ha en god samarbetsförmåga.
För tjänsten krävs att:
Det är meriterande om du har erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare och/eller verksamhetssystemet Viva.
För att kunna hantera de olika situationer som kan uppstå i arbetet behöver du vara flexibel, lösningsorienterad och tycka om att samarbeta över verksamhetsgränserna med klientens behov i fokus. Du är en fena på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och hålla uppsatta tidsramar.
För att klara av tjänsten behöver du vara en trygg och stabil person med god självinsikt - som kan skilja på det personliga och det professionella. Du känner dig bekväm med att fatta självständiga beslut utifrån gällande lagstiftning, samtidigt som du behöver vara lyhörd för arbetsgruppens behov av stöd och utveckling. Vi kommer därför att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Tillsvidareanställning på heltid.
Sista ansökningsdag: 2025-04-30
Intervjuer kommer att ske löpande. Tillträde enligt överenskommelse.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
"För mig som närmsta chef är det viktigt att ta vara på gruppens kompetens och skapa möjligheter för utveckling på både individ och gruppnivå. Vi har precis genomfört en omorganisering på enheten och här kommer du som söker denna tjänst spela en stor roll i den fortsatta utvecklingen av vår enhet.
Jag vill tillsammans med ett härligt gäng socialsekreterare välkomna dig som är trygg i dig själv och vill utvecklas i din roll som socionom – välkommen med din ansökan! /Jenny Edlund"
0640 161 22, Jenny.edlund@krokom.se
Malin Agerberg, 1:e Socialsekreterare
0640 168 73, Malin.agerberg@krokom.se
0640 16 310, therese.hedlund@krokom.se
Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats.
Kommunen ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Krokoms kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2120002478 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Socialsekreterare |
Yrkesområde | Yrken med social inriktning |
Krokoms kommun söker en person till denna tjänst som socialsekreterare med placerings i Krokom. Om det låter intressant att arbeta som socialsekreterare hos Krokoms kommun skickar du in din ansökan senast 2025-04-30.
Källa: Arbetsförmedlingen
Klippans kommun söker två personer till tjänsten som socialsekreterare i Klippan.
2025-04-04
Mer infoNorbergs kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Norberg.
2025-04-10
Mer infoMölndals kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Mölndal.
2025-03-24
Mer info