Publiceringsdatum: 2025-04-11
Är du på jakt efter en karriär inom administration, ekonomi, juridik? En möjlighet har öppnat upp för dig att börja arbeta som kommunsekreterare hos Krokoms kommun. Vill du arbeta heltid hos Krokoms kommun? Just nu letar de efter någon som vill ha en tjänst 6 månader eller längre.
Platsen där jobbet finns ledigt är i Krokom. Om du tycker att det låter intressant att börja jobba hos Krokoms kommun i rollen som kommunsekreterare så har de just nu en ledig tjänst som skulle kunna vara en perfekt match för dig! Krokoms kommun letar efter erfaren kommunsekreterare som kan ansluta till deras team. Sista ansökningsdag är söndag den artonnde maj 2025.
– Ett jobb med plats för samarbete, inflytande och växtkraft
Kansliet i Krokoms kommun söker dig som drivs av att utveckla och förvalta ett stort förtroende, från medarbetare, förtroendevalda och medborgare. Sök tjänsten som kommunsekreterare hos oss!
Tjänsten är organiserad under kansliet vid kommunledningsförvaltningen. På kansliet jobbar bland annat verksamhetsutvecklare, kvalitetscontroller, handläggare, strateger, samordnare, arkivarie och sekreterare. Kansliet har med andra ord ett brett ansvarsområde och arbetar med hela kommunkoncernen som kontaktyta.
Kommunledningsförvaltningen försörjer tre nämnder; Kommunstyrelsen, Bygg- och Miljönämnden samt Samhällsbyggnadsnämnden. Förvaltningen sysselsätter ca 135 medarbetare och är uppdelad i område stab, område bygg och miljö samt område samhällsbyggnad och tillväxt.
Då tjänsten delvis är ny till sin utformning kommer det finnas möjlighet för dig att vara med och forma arbetsinnehållet till viss del.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att:
Vi söker dig som har universitet- eller högskoleutbildning med inriktning offentlig förvaltning, juridik, samhällsvetenskap eller annan högre utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Som person är du initiativtagande, självständig och noggrann. Du tar ansvar för din uppgift, strukturerar ditt arbetssätt och driver dina frågor vidare. Du är öppen för att utveckla och förändra arbetsmetoder och processer.
Arbetet kan emellanåt bidra till ett högt tempo så vi ser att du är en person som kan hålla dig lugn, fokuserad, vara tillmötesgående och kunna prioritera dina och andras uppgifter på ett effektivt sätt.
Du behöver också vara en bra organisatör och serviceinriktad.
Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt om du har goda kunskaper i den lagstiftning som är central för uppdraget, däribland kommunalrätt, förvaltningsrätt samt offentlighets- och sekretess.
Tidsbegränsad anställning på 100 % till och med 2025-12-31, med goda chanser till förlängning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Intyg och referenser lämnas på begäran.
Säkerhetsprövning kan komma att bli aktuell för tjänsten.
Sista ansökningsdag: 2025-05-18
Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Om du söker en arbetsplats med stimulerande arbetsuppgifter och gott samarbete så har du hittat rätt. Hos oss är arbetsdagarna både fartfyllda, utvecklande och roliga. Du kommer utgöra en viktig del av en ambitiös, lösningsfokuserad och driven grupp hos oss på kansliet. Vi har en löpande rekryteringsprocess, så vänta inte med din ansökan!
ardian.isufi@krokom.se
Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00
Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats.
Kommunen ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Krokoms kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | 6 månader eller längre |
Organisationsnummer | 2120002478 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Kommunsekreterare |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Krokoms kommun söker en person till denna tjänst som kommunsekreterare med placerings i Krokom. Om det låter intressant att arbeta som kommunsekreterare hos Krokoms kommun skickar du in din ansökan senast 2025-05-18.
Källa: Arbetsförmedlingen
Bengtsfors kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Bengtsfors.
2025-04-01
Mer infoNorsjö kommun söker en person till tjänsten som sekreterare i Norsjö.
2025-04-03
Mer infoKungsbacka kommun söker en person till tjänsten som kommunsekreterare i Kungsbacka.
2025-04-16
Mer info