Publiceringsdatum: 2025-01-21
Skulle du vilja jobba inom administration, ekonomi, juridik? Här är din möjlighet att bli en del av teamet hos Kumla kommun genom att arbeta som nämndsekreterare. Kumla kommun behöver någon som vill arbeta heltid. Om du är tillgänglig för 6 månader eller längre, ta en titt på denna jobbannons.
Arbetsplatsen ligger nära tillhands om du är bosatta i Kumla som är tjänsteorten. Om du tycker att det låter intressant att börja jobba hos Kumla kommun i rollen som nämndsekreterare så har de just nu en ledig tjänst som skulle kunna vara en perfekt match för dig! Här är chansen att bli en del av Kumla kommun och jobba som nämndsekreterare! Ansök senast söndag den andra februari 2025.
Drivs du av samhällsfrågor och vill vara en viktig kugge i att den lokala demokratin fungerar? Då är det här jobbet för dig! I rollen som vikarierande nämndsekreterare på socialförvaltningen får du kombinera ditt intresse för samhällsfrågor med dina personliga styrkor som strukturerad, noggrann och lösningsfokuserad.
Socialförvaltningens huvudsakliga uppdrag är att ge stöd, vård och omsorg till äldre personer, personer med funktionsnedsättning, barn, ungdomar, familjer, personer med missbruksproblem, personer med försörjningssvårigheter samt stöd till anhöriga. Tillsammans med Regionen har kommunen också ett delat ansvar som huvudman för primärvården.
Vi söker nu dig som är en strukturerad, ansvarstagande och engagerad nämndsekreterare.
Som nämndsekreterare har du en betydelsefull roll i förvaltningen där du är en viktig länk mellan förvaltning och politik. Du säkrar att den politiska gången följs i enlighet med gällande lagstiftning och Kumla kommuns fastställda rutiner och styrdokument.
Arbetsuppgifter som nämndsekreterare innefattar bland annat dokumenthantering, registrering, upprättande av kallelser, protokollskrivning och expediering av beslut. Du utgör ett stöd till chefer och handläggare i att formulera olika typer av beslutsunderlag. I arbetet ingår att ha många och viktiga kontakter med medborgare, förtroendevalda, tjänstepersoner inom kommunen, myndigheter och andra samverkansparter. I rollen ingår även generella administrativa uppgifter.
Du kommer att jobba i en helt digital ärendeprocess och ingår i en kommunövergripande grupp där du tillsammans med administrativ chef och övriga nämndsekreterare/kommunsekreterare utvecklar våra befintliga rutiner och arbetssätt.
Du har din arbetsplats i Kumlas stadshus, ingår i förvaltningens stab och förvaltningschef är din närmsta chef. Du kommer också stötta staben med olika administrativa arbetsuppgifter.
Vi ser helst att du har högskoleutbildning inom samhälls- eller statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller liknande. Du har goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen, eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Det är meriterande om du har erfarenhet från en liknande tjänst i en annan kommun eller offentlig förvaltning.
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och är tydlig i din kommunikation. Som person är du noggrann, ansvarsfull och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du tar egna initiativ och arbetar proaktivt för att lösa uppgifter och uppdrag. För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar.
För att lyckas i tjänsten ser vi att du har ett gott bemötande, hög servicekänsla samt är strukturerad och noggrann. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan redan idag!
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Har du skyddade personuppgifter? Kontakta HR-avdelningen direkt på telefon 019-588 000 så hjälper vi dig med en säker ansökan.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag.
Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 500 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2040 innebär Kumla är en trygg, familjevänlig plats där människor känner en samhörighet och ett sammanhang. Den blomstrande och gröna småstaden har bostäder, men även de jobb, den service och det utbud som behövs för en komplett vardag.
Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2023 klicka här:
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Kumla kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | 6 månader eller längre |
Organisationsnummer | 2120001975 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Nämndsekreterare |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Kumla kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Kumla. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Kumla kommun skickar du in din ansökan senast 2025-02-02.
Källa: Arbetsförmedlingen
Stenungsunds kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Stenungsund.
2025-01-08
Mer infoPartille kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Partille.
2025-01-17
Mer infoÄngelholms kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Ängelholm.
2025-01-17
Mer info