Publiceringsdatum: 2025-03-04
Letar du efter möjligheter att arbeta inom yrken med social inriktning? Letar du efter en chans att arbeta som socialsekreterare på Kungälvs kommun? Nu är det möjligt. Vill du arbeta heltid hos Kungälvs kommun? Just nu letar de efter någon som vill ha en tjänst tills vidare.
För detta jobb är Kungälv den angivna tjänsteorten. Om du tycker att det låter intressant att börja jobba hos Kungälvs kommun i rollen som socialsekreterare så har de just nu tre lediga tjänster som skulle kunna vara en perfekt match för dig! Bli en del av teamet hos Kungälvs kommun som socialsekreterare genom att ansöka senast måndag den trettioförsta mars 2025.
Vi har nu fått möjligheten att utöka vår enhet med två socialsekreterare till myndighetsutövningen för LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) och Socialpsykiatrin.
Detta för att kunna möta framtidens behov samt skapa goda förutsättningar för socialsekreterare att lyckas i sitt viktiga uppdrag.
Samtidigt har vi en kollega som ska gå på föräldraledighet som vi söker en vikarie för under minst ett årstid.
Vårt verksamhetsområde som tillhör Trygghet och Stöd heter Individ och Familjeomsorgen. Den består idag av Biståndsenheten, Mottagningsenheten, Barn Unga och Familj, Vuxenenheten samt Verkställighet och Placering, Resursenheten och Utförarenheten. På Biståndsenheten handlägger vi insatser enligt Socialtjänstlagen och enligt LSS.
Vi söker socialsekreterare som ska arbeta med myndighetsutövning samt utredning och uppföljning av insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och med bistånd enligt socialtjänstlagen, (SoL) för barn och vuxna inom området funktionshinder.
Vill du få en möjlighet att växa och utvecklas, samtidigt som du får ett meningsfullt, intressant och utmanande arbete? Då kan detta vara en tjänst för dig!
Som socialsekreterare är ditt huvudsakliga uppdrag att informera, utreda, fatta beslut och följa upp insatser/bistånd utifrån Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och av bistånd enligt socialtjänstlagen, (SoL). I din roll är det viktigt att arbeta med en helhetssyn med den enskilde i fokus. Arbetet ska präglas av ett gott bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet. Du förväntas arbeta självständigt men också i nära samarbete med övriga kollegor och andra professioner.
För att trivas i rollen tror vi att du är en engagerad lagspelare, men du har också förmåga att arbeta självständigt när det krävs. Du är tydlig, strukturerad och tar ansvar för ditt uppdrag. Du har förmågan att driva flera komplexa utredningar samtidigt och din flexibilitet gör att du kan snabbt prioritera om ditt arbete när situationen kräver det.
Det är viktigt att du har ett intresse för målgruppen och är mån om att anpassa ditt arbetssätt utefter de behov som finns hos dem du möter. Du kommer att arbeta nära den enskilde och utförarverksamhet samt vara med och utforma individuella lösningar för dem vi möter. Du är intresserad av att arbeta evidensbaserat och har förmågan att omsätta och dela med dig av dina kunskaper.
Rättssäker och korrekt dokumentation är en stor och viktig del av ditt arbete.
Vi lägger stor vikt vid gott professionellt bemötande av dem vi är till för, samarbetspartners och gentemot varandra.
Vi söker dig som har en för uppdraget lämplig högskoleutbildning, exempelvis socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet som handläggare inom myndighetsutövning. Du är väl beläst inom socialrätt och förvaltningsrätt.
B-körkort är ett krav.
Som handläggare för LSS och socialpsykiatri krävs en mycket god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift samt vana att föra social dokumentation. Du bör ha en förmåga att på ett pedagogiskt sätt formulera dig i tal och skrift.
Du är en utvecklingsinriktad person med förmåga att tänka i nya banor och förväntas ha förmåga att hantera olika typer av ärenden med professionalitet och respekt.
Kunskap och erfarenhet av verksamhetsprogrammet Treserva är meriterande.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att handlägga ärenden enligt IBIC.
Utbildning och/eller erfarenhet inom VIN och AKK samt Funktionsnedsättningar och dess konsekvenser i vardagen är en stor tillgång för att lyckas i uppdraget.
Som person har du hög servicekänsla och arbetar processinriktat. Det är viktigt att du trivs med att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Den kollegiala samverkan är viktig för oss på enheten.
Vi arbetar med löpande urval och kallar kontinuerligt sökande till intervju så skicka in din ansökan redan idag!
Antal tjänster | 3 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Kungälvs kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2120001371 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Socialsekreterare |
Yrkesområde | Yrken med social inriktning |
Kungälvs kommun söker tre personer till denna tjänst som socialsekreterare med placerings i Kungälv. Om det låter intressant att arbeta som socialsekreterare hos Kungälvs kommun skickar du in din ansökan senast 2025-03-31.
Källa: Arbetsförmedlingen
Örebro kommun söker fyra personer till tjänsten som socialsekreterare i Örebro.
2025-01-17
Mer infoStockholms kommun söker tre personer till tjänsten som socialsekreterare i Stockholm.
2025-02-26
Mer infoSkövde kommun söker tre personer till tjänsten som socialsekreterare i Skövde.
2025-03-05
Mer info