Publiceringsdatum: 2024-11-20
Letar du efter anställning inom yrken med social inriktning? En möjlighet har öppnat upp för dig att börja arbeta som familjehemssekreterare hos Landskrona kommun. Intresserade sökes för heltid-jobb hos Landskrona kommun - är du intresserad? De letar efter någon som vill jobba tills vidare.
Landskrona är platsen där detta jobb har sin tjänsteort. Landskrona kommun söker efter fler duktiga individer som vill arbeta som familjehemssekreterare. De har just nu ett ledigt jobb som familjehemssekreterare som kan vara av intresse för dig. Här är chansen att bli en del av Landskrona kommun och jobba som familjehemssekreterare! Ansök senast onsdag den fjärde december 2024.
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!
Individ- och familjeförvaltningen arbetar med socialt arbete riktat till barn, unga, vuxna och familjer inom socialtjänstens olika områden. Vi satsar på hög kvalitet i verksamheten och strävar efter att kunna erbjuda varierade insatser utifrån den enskildes behov. Målet är alltid detsamma; att människor ska kunna leva sina liv av egen kraft.
Vi har en målgruppsinriktad organisation bestående av tre stora verksamhetsområden; barn- och unga, vuxna respektive gemensamma resurser. Utöver detta finns ett centralt förvaltningskontor bestående av en avdelning där vi bland annat samlat våra olika specialistfunktioner, nämndadministration och ekonomi.
Som organisation befinner vi oss i ett spännande digitaliseringsskede! Socialtjänsten behöver utveckla sina arbetssätt för att nå ut till invånare på fler arenor och genom nya format. Om du har tankar och idéer kring hur vi som organisation kan använda oss och dra nytta av digitalisering i våra uppdrag ser vi detta som en intressant merit.
Som familjehemssekreterare behöver du vara en trygg och stabil person. Du Behöver ha en god empatisk förmåga som du kombinerar med förmågan att skapa goda relationer med alla som vi arbetar med.
I din roll som familjehemssekreterare ansvarar du för att rekrytera, utreda familjehem och jourhem. Du kommer att ingå i ett team av åtta familjehemssekreterare med uppdelning i ansvarsområdena rekrytering/ utbildning eller handledning/ utbildning av familjehem med det placerade barnet i focus. Som familjehemssekreterare ansvarar du även för avtal och ekonomi som rör uppdragstagarna.
Ser du helheten i människors sammanhang, vi samarbetar och hittar lösningar tillsammans. Vi utgår från att alla har sina egna lösningar, av egen kraft vilket gör att vi har hög andel av nätverksplaceringar. Vilket ställer hög närvaro i för stöttning och handledning under uppdragstiden.
I arbetet behöver du vara lugn, stabil och ha förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet. Du kommer att möta människor i kris och/ eller med komplexa livssituationer, vilket gör att du själv måste kunna se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt sätt.
Eftersom vi är en grupp som arbetar tillsammans och stöttar varandra så är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, tycker om att arbete i grupp, tema med andra viktig och dela med dig av dig själv.
Alla medarbetar ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.
Vid anställningsintervjun ska examensbevis uppvisas. Innan anställning lämnas även ett utdrag ur misstanke- och brottsregister från Polismyndigheten.
Arbetar / el har arbetat som familjehemssekreterare
Arbetsgivarinformation: landskrona.se/jobbailandskronastad
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Landskrona kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2120001140 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Familjehemssekreterare |
Yrkesområde | Yrken med social inriktning |
Landskrona kommun söker en person till denna tjänst som familjehemssekreterare med placerings i Landskrona. Om det låter intressant att arbeta som familjehemssekreterare hos Landskrona kommun skickar du in din ansökan senast 2024-12-04.
Källa: Arbetsförmedlingen
Sandvikens kommun söker en person till tjänsten som familjehemssekreterare i Sandviken.
2024-11-01
Mer infoGÖTEBORGS KOMMUN söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Göteborg.
2024-11-06
Mer infoMalung-Sälens kommun söker en person till tjänsten som familjehemssekreterare i Malung-Sälen.
2024-10-17
Mer info