Publiceringsdatum: 2024-12-13
Skulle du vilja jobba inom administration, ekonomi, juridik? Letar du efter en chans att arbeta som nämndsekreterare på Linköpings kommun? Nu är det möjligt. Linköpings kommun behöver någon som vill arbeta heltid. Om du är tillgänglig för tills vidare, ta en titt på denna jobbannons.
Linköping är platsen där denna position är ledig. Linköpings kommun har just nu ett ledigt jobb som nämndsekreterare. Bli en del av Linköpings kommun genom att ansöka till jobbet som nämndsekreterare senast måndag den sjätte januari 2025.
Tjänsten är placerad inom Kultur- och fritidsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi erbjuder alla som bor och verkar i Linköpings kommun ett brett och varierat utbud av kultur- och fritidsaktiviteter.
Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!
Om du trivs att jobba i en politiskt styrd organisation, vara med där det händer mycket, tycker om att serva andra samt är ansvarstagande. Då har Kultur- och fritidsförvaltningen en tjänst för dig!
I din roll som nämndsekreterare har du ansvar för att leda och samordna nämndprocessen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
I din roll utgör du ett viktigt stöd för handläggare och chefer i deras beredningsarbete inför nämndbeslut. Du ska även vara ett stöd gällande nämndens informationshanteringsplan samt i arbetet med informationssäkerhet och GDPR. I arbetsuppgifterna ingår det också att vara chefsstöd, vilket exempelvis kan vara samordning, planering och bokning.
Du är en del av förvaltningens stab och har stabschef/biträdande kultur- och fritidsdirektör som chef. I ditt uppdrag kommer du att ha ett nära samarbete med chefer och sakkunniga.
Kultur- och fritidsförvaltningen har drygt 250 medarbetare och består av förvaltningens stab samt fyra avdelningar - Kultur, Ungdom, Idrott och Bibliotek. Din arbetsplats är förvaltningens centrala kontor med strategiska funktioner, där förvaltningsdirektör, stabs/biträdande kultur- och fritidsdirektör, chefer, sakkunniga samt andra stödfunktioner inom ekonomi, HR och kommunikation är placerade.
Du välkomnas till en öppen och ljus kontorsmiljö i hjärtat av Linköping. Här arbetar vi tillsammans för att skapa och utveckla de bästa förutsättningarna för kultur, idrott och fritid inom Linköpings kommun.
Du som söker har en relevant högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng, gärna inom statsvetenskap och offentlig förvaltning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har god kännedom om kommunallagen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen. Du ska ha god förståelse för de politiska demokratiska processerna.
Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta med offentlig administration inom den offentliga sektorn, gärna från en liknande tjänst i en kommunal verksamhet. Arbetet innefattar granskning av handlingar inför nämnd samt att skriva fram egna tjänsteskrivelser och beslutsunderlag. Mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift, är därför ett krav. Vi ser också att du har goda kunskaper i engelska samt mycket goda kunskaper i ordbehandlingsprogram. Det är även meriterande om du har kunskap om informationshantering, informationssäkerhet och GDPR.
Du som söker har ett stort intresse och engagemang för offentlig verksamhet. Du är serviceinriktad, prestigelös och har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du är även flexibel, har ett professionellt förhållningssätt samt har ett stort verksamhetsfokus. Du kan se både utifrån helhet och delar, är trygg i dig själv och kan arbeta självgående samt anstränger dig för att leverera lösningar. För att lyckas i uppdraget har du även god kommunikativ och administrativ förmåga. Vi värdesätter att du tycker om och har lätt för att samarbeta med andra.
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 14091
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Linköpings kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2120000449 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Nämndsekreterare |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Linköpings kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Linköpings kommun skickar du in din ansökan senast 2025-01-06.
Källa: Arbetsförmedlingen
REGION KRONOBERG söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Växjö.
2024-12-16
Mer infoTimrå kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Timrå.
2024-12-11
Mer infoGÖTEBORGS KOMMUN söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Göteborg.
2024-12-20
Mer info