Nämndsekreterare till Vård- och omsorgsnämnden

Publiceringsdatum: 2024-07-25

Är du intresserad av att jobba inom administration, ekonomi, juridik? Vill du ta steget att arbeta som nämndsekreterare hos Norrköpings kommun? Nu har du möjligheten. Norrköpings kommun söker en medarbetare på heltid som vill arbeta tills vidare. Kan det vara du?

För detta jobb är det en fördel om du bor i närheten av Norrköping då det är tjänsteorten. Norrköpings kommun söker för närvarande efter ambitiösa individer som vill utvecklas i rollen som nämndsekreterare. Kolla in deras ledig tjänst och se om du har vad som krävs för att bli en del av deras team. Låt Norrköpings kommun hjälpa dig att uppnå dina karriärmål som nämndsekreterare! Ansök seast onsdag den tjugoförsta augusti 2024.


Jobbannons

Är du intresserad av att arbeta mitt i det politiska navet och hantera kvalificerad administration på hög kommunal nivå? Då kan du vara vår nya nämndsekreterare!

Vilka är vi?

Vård- och omsorgskontoret har cirka 4 000 medarbetare som tillsammans tillhandahåller stöd, vård och omsorg till människor i livets olika skeden. Den kommunalt drivna vård- och omsorgsverksamheten är indelad i tre områden: ordinärt boende, särskilt boende för äldre personer och verksamheter för personer med funktionsnedsättning. Därutöver finns också verksamheter som drivs i privat regi på nämndens uppdrag.

Kontorets berednings- och utredningsenhet arbetar med att bidra till en god och säker vård och omsorg för nämndens målgrupper genom professionell beredning och utredning. Enheten omfattar utredare, nämndsekreterare, administratör och registrator som bland annat arbetar med arkivering samt vård- och omsorgskontorets FoU-grupp.

Vi söker nu en noggrann och strukturerad nämndsekreterare med hög integritet. Hos oss kommer du att arbeta i ett team som värdesätter samarbete, problemlösning och anpassningsförmåga i det dagliga arbetet.

Dina arbetsuppgifter

Som en av två nämndsekreterare ansvarar du för att kallelser och handlingar skickas ut till nämnd, presidiet och samverkan med fackliga organisationer inom givna tidsramar. Du skriver och expedierar protokoll från nämnd och presidiets behandling av individärenden samt skriver protokoll från samverkan med fackliga organisationer.

Du deltar i beredningsmöten inför nämnden och ger stöd och service till nämndens ordförande, övriga ledamöter och ersättare i nämnden, kontorets medarbetare och kommuninvånare. Nämndsekreterarna är även arkivredogörare och registratorer, och du kommer att arbeta nära kontorets informationssamordnare samt samverka med kommunens stadsjurister och stadsarkivarie i frågor som rör informationshantering och arkivering.

Vid intresse och rätt kompetens kan även utredningsuppdrag ingå i arbetsuppgifterna.

Vem är du?

Vi söker dig som har högskoleexamen inom offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan likvärdig akademisk utbildning. Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation, nämndadministration och myndighetsutövning är meriterande.

Du har god kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen, dataskyddsförordningen (GDPR) och arkivlagen. Du behärskar Officepaketet och kan snabbt sätta dig in i administrativa system. Erfarenhet av system för ärende-, arkiv- och dokumenthantering är också meriterande.

Som person präglas du av noggrannhet och hög integritet. En strukturerad och ansvarstagande inställning kombineras med förmågan att se helheten och samtidigt vara uppmärksam på detaljer. Stabilitet och serviceinriktning är viktiga egenskaper, liksom förmågan att behålla professionalitet även under press. God samarbetsförmåga och lätthet att anpassa sig efter ändrade omständigheter är också viktiga för att trivas i rollen.

Vidare har du en god språklig analytisk förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten

Antal lediga tjänster: 1

Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid  

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Arbetstid: Dagtid  

Möjlighet till distansarbete: Ja

Sista ansökningsdatum: 21 augusti  

Kontakt: Bitr Vård- och omsorgsdirektör Sara Erlingsson på 011-15 31 66, sara.erlingsson@norrkoping.se eller rekryteringsspecialist Robert Brandt på 011-15 16 21, robert.brandt@norrkoping.se 

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA

Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnNorrköpings kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2120000456
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeNämndsekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Norrköpings kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Norrköping. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Norrköpings kommun skickar du in din ansökan senast 2024-08-21.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Nämndsekreterare till kultur- och fritidsförvaltningen!

Vänersborgs kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Vänersborg.

2024-08-26

Mer info

Gruppledare till enheten för familjevård och kontaktverksamhet

Stockholms kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Stockholm.

2024-08-29

Mer info

Socialsekreterare till utredningsenheten inom Individ och familjeomsorgen

Ekerö kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Ekerö.

2024-08-29

Mer info