Ledningskoordinator till socialkontoret

Publiceringsdatum: 2024-09-30

Är du på jakt efter en karriär inom administration, ekonomi, juridik? Ett spännande jobb som vd-sekreterare hos Norrköpings kommun väntar på dig - varför inte söka idag? Sök nu om du är intresserad av att arbeta heltid hos Norrköpings kommun under tills vidare. De letar just nu efter nya medarbetare.

Denna tjänst finns tillgänglig i Norrköping som är tjänsteorten. Om du letar efter en spännande karriär inom vd-sekreterare-branschen, har Norrköpings kommun just nu ett ledigt jobb som kan vara av intresse. Bli en del av teamet hos Norrköpings kommun som vd-sekreterare genom att ansöka senast söndag den tjugonde oktober 2024.


Jobbannons

Vill du arbeta i ett spännande uppdrag med många kontaktytor och stort fokus på kvalitet, utveckling och service?

Vilka är vi?

Socialkontoret i Norrköping är en dynamisk och engagerad organisation som vill skapa trygghet och god social service för de vi är till för i Norrköping. Vi arbetar med stöd och hjälp till människor som är särskilt utsatta eller i olika svårigheter.

Vårt fokus ligger alltid på att möta individens behov, särskilt när det handlar om barns bästa. Vi är dedikerade till att erbjuda högkvalitativa stöd- och behandlingsinsatser baserade på rättssäkra bedömningar.  

Befintligt uppdrag för socialkontoret idag innefattar myndighetsutövning och insatser enligt SoL, LVM och LVU samt uppsökande och förebyggande verksamhet. Vi möter både barn, ungdomar och vuxna.

Under hösten utreder vård- och omsorgskontoret och socialkontoret tillsammans om ansvaret för verksamheter för personer med funktionsnedsättning (vpf) kan flyttas från vård- och omsorgsnämnden till socialnämnden vid årsskiftet. VFP innefattar: LSS- och SoL boenden, korttidsvistelse, dagliga verksamheter, boendestöd, personlig assistans, barnverksamheter samt myndighetsutövning.

Socialkontorets ledningsgrupp består i detta nu av fyra verksamhetschefer och en ekonomichef. Vi är ett engagerat och kunnigt team som kompletterarar varandra i uppdraget och arbetar framåtlutat för att lyckas ge de bästa stödet för dem vi är till för.

Dina arbetsuppgifter

Nu söker vi en kvalificerad och engagerad ledningskoordinator till socialdirektören på socialkontoret.

Ledningskoordinator är ett mångfacetterat uppdrag som innefattar allt från service och support till avancerad administration och analys. Du arbetar självständig och tillsammans med andra kollegor med mycket varierande uppgifter där du stöttar socialdirektören i en komplex vardag.

Du har en central och viktig roll där du arbetar nära och säkrar god struktur och effektivitet för direktören och hennes ledningsgrupp.

Rollen är bred och i dina arbetsuppgifter ingår, utöver att bevaka och svara på e-post kalenderbokningar, service och support, kortare utredningsuppdrag och kvalitetsgranskning av ärenden samt annan förekommande administration i form av PM, underlag, protokoll, organisera möten, koordinera kontakter och presentationer.

I rollen som ledningskoordinator förväntas du att vara proaktiv och ligga steget före för att se och prioritera vad som behöver göras för att underlätta direktörens dagliga arbete.

Då du kan komma att hantera känslig och sekretessbelagd information är hög integritet och professionalitet ett krav. Du tar även ett stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och säkerställer att de blir slutförda i tid och med noggrannhet. 

Vem är du?

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper om, och förståelse för, den kommunala beslutsprocessen, och har erforderliga kunskaper om kommunal- och förvaltningsrätt. Vi ser gärna att du har någon erfarenhet av socialt arbete.

Du har god erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter med fokus på service. Det är meriterande att du har dokumenterad erfarenhet av ärendeberedningsprocessen i en politiskt styrd organisation och känner dig trygg i att bereda ärenden, skriva rapporter och beslutsunderlag.

Du är kvalitetsmedveten samt har lätt för att anpassa dig till skiftande förutsättningar och behov där du behöver hantera många frågeställningar parallellt. Du arbetar systematiskt, strukturerat och har ett brett perspektiv på verksamheten.

Du har hög integritet, är prestigelös och trivs med att ge kvalificerat chefsstöd. Det är självklart för dig att ge bra service.

Du har mycket goda kunskaper i svenska både i tal och i skrift och du förstår komplicerade språkliga underlag och producerar dokument av hög kvalitet med ett enkelt och lättbegripligt språk.

Visst arbete utanför kontorstid kan förekomma.

Om du blir aktuell för tjänsten kommer du att genomgå en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen innan anställning.

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten

Antal lediga tjänster: 1

Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid

Tillträdesdatum:  Enligt överenskommelse

Arbetstid: Dag

Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis utifrån verksamhetens behov

Sista ansökningsdatum: Vi gör urval löpande men vi vill ha din ansökan senast den 20 oktober

Kontakt: Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Susanna Karlqvist, susanna.karlqvist@norrkoping.se, eller rekryteringsspecialist Katarina Nyqvist, 011-15 30 10.

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA

Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnNorrköpings kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2120000456
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeVD-sekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Norrköpings kommun söker en person till denna tjänst som vd-sekreterare med placerings i Norrköping. Om det låter intressant att arbeta som vd-sekreterare hos Norrköpings kommun skickar du in din ansökan senast 2024-10-20.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Socialsekreterare till Mottagningsgruppen, Barn- och ungdomsenheten

Partille kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Partille.

2024-12-16

Mer info

Familjehemssekreterare till familjeenheten i Partille kommun

Partille kommun söker en person till tjänsten som familjehemssekreterare i Partille.

2024-12-10

Mer info

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

Karlstads kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Karlstad.

2024-12-13

Mer info