Publiceringsdatum: 2024-12-13
Letar du efter möjligheter att arbeta inom administration, ekonomi, juridik? Letar du efter en chans att arbeta som nämndsekreterare på Norrköpings kommun? Nu är det möjligt. Norrköpings kommun behöver någon som vill arbeta heltid. Om du är tillgänglig för tills vidare, ta en titt på denna jobbannons.
Att bo i närheten av Norrköping kan vara en fördel för denna position, så om du redan bor i området bör du överväga att söka jobbet. Norrköpings kommun har just nu en ledig tjänst som nämndsekreterare. Om du vill ta din karriär till nästa nivå, ta en titt på deras jobbannons och se om jobbet passar dig! Låt Norrköpings kommun hjälpa dig att uppnå dina karriärmål som nämndsekreterare! Ansök seast måndag den sjätte januari 2025.
Är du skicklig på att skapa god samverkan och vill arbeta med kvalitetssäkring? Bli vår nya nämndsekreterare!
Kompetensförsörjningskontorets uppdrag är att synliggöra den framtida arbetskraften och vara en aktiv del i att lösa Norrköpings kompetensförsörjningsbehov. Med våra gemensamma resurser och professionella kompetens är vi en central part internt och externt för samhället tillväxt och individens utveckling.
Vi utformar effektivt och flexibelt utbildning utifrån kompetensförsörjningsbehov och yrkesväxling i arbetslivet och med insatser för de som står långt ifrån arbetsmarknaden. Vi ger våra invånare möjlighet att växa och utvecklas och där vägen till egen försörjning ska vara så kort som möjligt. Därmed ökar invånarnas livskvalitet där fler ta ansvar och bidrar till en hållbar framtid.
Kompetensförsörjning är det ord som förenar oss i vårt uppdrag i alla de verksamheter vi arbetar inom på vårt kontor. Inom kontoret är vi cirka 400 anställda som ansvarar för försörjningsstöd enligt socialtjänstlagen, kommunala arbetsmarknadsåtgärder, budget-och skuldrådgivning samt vuxenutbildning från SFI till yrkeshögskola. Vi är tjänstemannastöd till kompetensförsörjningsnämnden.
Till verksamhetsstöd, enhet kansli och ekonomi, söker vi nu en nämndsekreterare.
Som nämndsekreterare har du en central och samordnande roll där du i nära samverkan med kansliet och ledningen stödjer både nämndens arbete och kontorets verksamhet.
Din roll är avgörande för att säkerställa att nämndadministration bedrivs rättssäkert, strukturerat och effektivt.
Du ansvarar för nämndadministration genom att planera sammanträdanden, föra protokoll och följa ärenden genom hela processen – från start till beslut och expediering.
Du arbetar också med remisser, utredningar och analyser av varierande slag som stödjer både nämndens och kontorets verksamhet och mål. I din roll ingår även registratoruppgifter samt arkivering.
Du är en nyckelperson som säkerställer att ärendeberedningen håller hög kvalitet genom att kvalitetssäkra beslutsunderlag och erbjuda stöd till kontorets tjänstepersoner i hela beredningsprocessen.
Du bidrar till att hålla ordning i komplexa processer och är en viktig länk mellan olika aktörer i nämndprocessen.
Vi söker dig som har högskoleexamen inom offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan likvärdig akademisk utbildning.
Du har erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation och har god kunskap om förvaltningslagen, kommunallagen samt offentlighets- och sekretesslagen.
Vi ser positivt på erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.
Du är självgående och strukturerad som person och har en god förmåga att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Din trygghet och flexibilitet bidrar till att du har lätt för att anpassa dig när förutsättningarna ändras, även i pressade situationer.
Samarbete är en självklarhet för dig och du är lyhörd i din kommunikation. Du är professionell i ditt bemötande och strävar alltid efter att ge stöd och lösningar som gör skillnad för de du möter.
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Möjlighet till distansarbete: Ja, till viss del utifrån verksamhetens behov
Sista ansökningsdatum: 6 januari
Kontakt: För frågor om tjänsten och verksamheten, kontakta verksamhetschef Katarina Onmalm, 011-151935, katarina.onmalm@norrkoping.se och för frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsspecialist Alle Sharif, alle.sharif@norrkoping.se
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Norrköpings kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2120000456 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Nämndsekreterare |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Norrköpings kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Norrköping. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Norrköpings kommun skickar du in din ansökan senast 2025-01-06.
Källa: Arbetsförmedlingen
Motala kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Motala.
2025-01-03
Mer infoPartille kommun söker en person till tjänsten som familjehemssekreterare i Partille.
2024-12-10
Mer infoPartille kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Partille.
2024-12-16
Mer info