Nämndsekreterare till Socialförvaltningen

Publiceringsdatum: 2025-02-28

Letar du efter ett jobb inom administration, ekonomi, juridik? Ett spännande jobb som nämndsekreterare hos Ödeshögs kommun väntar på dig - varför inte söka idag? Intresserade sökes för heltid-jobb hos Ödeshögs kommun - är du intresserad? De letar efter någon som vill jobba tills vidare.

Denna position är tillgänglig i Ödeshög. Ödeshögs kommun har just nu en ledig tjänst som nämndsekreterare. Om du vill ta din karriär till nästa nivå, ta en titt på deras jobbannons och se om jobbet passar dig! Ödeshögs kommun letar efter erfaren nämndsekreterare som kan ansluta till deras team. Sista ansökningsdag är söndag den tjugotredje mars 2025.


Jobbannons

Ödeshögs kommun är beläget i sydvästra Östergötland, med Omberg i norr, Vättern i väster, den bördiga östgötaslätten i öster och Holavedens djupa skogar i söder. Genom kommunen går E4:an som möjliggör att du enkelt når både Linköping och Jönköping på 40 minuter med bil. I Ödeshögs kommun bor ca 5400 invånare och kommunen är med sina ca 400 tillsvidareanställda inom fyra olika förvaltningar kommunens största arbetsgivare.

Vi är stolta över vår kommun och våra medarbetare av flera skäl. 30 % av maten till äldreomsorg- och skola är lagad på lokalproducerade råvaror, vår sjukfrånvaro ligger under rikssnittet och är lägst i länet. Detta och mycket mer gör Ödeshög till en attraktiv kommun att både bo och verka i.

Ödeshögs kommun är en liten kommun med stora möjligheter. Vi har korta beslutsvägar, ett gott företagsklimat och goda möjligheter till rekreation.

Om din arbetsplats, kommunkontoret:

Kommunkontoret är en arbetsplats där cirka 20 medarbetare med olika typer av befattningar arbetar mot olika typer av förvaltningar. Arbetsplatsen präglas av ett prestigelöst och gemytligt klimat där det är lätt att trivas! 

Som nämndsekreterare kommer du organisatoriskt tillhöra socialförvaltningens stabfunktion där du kommer ha socialchefen som din närmsta chef. Staben utgörs, utöver din roll, av en utvecklingsledare, en verksamhetsutvecklare, en medicinskt ansvarig för rehabilitering (MAR) och en medicinskt ansvarig för sjukvård (MAS). Utöver detta kommer du att tillhöra socialförvaltningens ledningsgrupp som innebär att du kommer att stödja socialchefen i hennes arbete och arbeta tillsammans med förvaltningens enhetschefer.

Varmt välkommen till oss!

ARBETSUPPGIFTER

Som nämndsekreterare har du en samordnande roll där du ansvarar för administration i nämndprocessen och ser till att handlingar hanteras på ett korrekt och rättssäkert sätt. I arbetet ingår att administrera sammanträdeshandlingar och kallelser, skriva protokoll, hantera inkommande post och e-post till förvaltningen samt diarieföra handlingar. Du har nära kontakt med våra förtroendevalda och är en viktig länk mellan förvaltning och politik. Du arbetar digitalt genom hela nämndprocessen i kommunens ärendehanteringssystem. Tillsammans med kommunens andra nämndsekreterare, registrator och kommunsekreterare är du med och driver och utvecklar kommunens administrativa processer framåt.  I rollen som nämndsekreterare kommer du också att vara socialförvaltningens redaktör på kommunens webbplats och intranät och därmed ingå i kommunens webbredaktion.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser också att du har god kunskap om politiskt styrda organisationer och även att du har förståelse för nämndprocessen samt kunskap om offentlig rätt som exempelvis Offentlighets- och sekretesslagen.

Det är extra viktigt att du har ett intresse och en vilja att hjälpa och stötta i de olika frågor som når dig. Vi tror att en värdefull egenskap hos dig är din förmåga att vara tydlig, kommunikativ och flexibel samt att du är väl medveten om att du i din roll svarar för det som vi på socialförvaltningen står för.

Eftersom du kommer att producera texter och skriva protokoll är det viktigt för oss att du har goda kunskaper i svenska i tal-och skrift. Du trivs att arbeta tillsammans i team, är noggrann, självgående samt att du kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. 

Det är önskvärt om du har god systemvana och det är särskilt meriterande om du har arbetat i Evolution och/ eller Lifecare. Det är också meriterande om du har arbetat i administrativa roller sedan tidigare.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT

Vänligen skicka din ansökan med CV och personligt brev senast 23 mars.  Till ansökan önskar vi att du bifogar relevanta intyg som styrker din ansökan. Har du frågor kring tjänsten så vänligen kontakta socialchef Christina Blom enligt nedanstående kontaktuppgifter.

Vi undanber oss vänligt men bestämt från att bli kontaktade av externa rekryterings- och annonseringsföretag. 

För sökande med skyddad identitet, vänligen kontakta rekryterande chef (se ovan) för information om hur din ansökan ska hanteras.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnÖdeshögs kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2120000373
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeNämndsekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Ödeshögs kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Ödeshög. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Ödeshögs kommun skickar du in din ansökan senast 2025-03-23.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Socialsekreterare till Unga Vuxna, Socialförvaltningen Hisingen

GÖTEBORGS KOMMUN söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Göteborg.

2025-02-19

Mer info

Socialsekreterare till Försörjningsstöd Mottag, socialförvaltningen Centrum

GÖTEBORGS KOMMUN söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Göteborg.

2025-02-19

Mer info

Nämndsekreterare till Socialkontoret

Norrköpings kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Norrköping.

2025-02-27

Mer info