Sydarkivera söker informationssamordnare

Publiceringsdatum: 2024-11-20

Är du intresserad av att jobba inom administration, ekonomi, juridik? Nu har du chansen att börja jobba som utredningssekreterare hos Kommunalförbundet Sydarkivera. Kommunalförbundet Sydarkivera söker för närvarande efter personal på heltid för en tjänst tills vidare. Kolla in deras jobbannons för mer information.

ospecificerad arbetsort är platsen där denna position är ledig. Kommunalförbundet Sydarkivera söker efter fler duktiga individer som vill arbeta som utredningssekreterare. De har just nu ett ledigt jobb som utredningssekreterare som kan vara av intresse för dig. Sök jobbet som utredningssekreterare hos Kommunalförbundet Sydarkivera och ta chansen att ta din karriär till nästa nivå. Ansök senast fredag den tjugonde december 2024.


Jobbannons

Sydarkivera är en gemensam arkivorganisation för 38 kommuner och en region i södra Sverige. Sydarkivera hjälper förbundsmedlemmarna att uppfylla offentlighetslagstiftningens krav och skapa förutsättningar för bevarandet av vårt gemensamma kulturarv.

Arbetsuppgifter

Som informationssamordnare hos Sydarkivera ingår du i den enhet som ansvarar för verksamhetsstöd och rådgivning, utbildning, tillsyn och handläggning av digitala arkivleveranser. Du kommer att vara länken mellan enhetens arkivarier, bevarandefunktionen och dataskyddsteamet. Det innebär bland annat att du deltar i aktiviteter för förbundsmedlemmarnas utsedda koordinatorer för digitala arkivleveranser.

I ett nära samarbete med våra arkivarier och specialister inom digitalt bevarande blir du en nyckelperson i det löpande arbetet med att ta emot digitala arkivleveranser och förvalta Sydarkiveras bevarandetjänster. Du kommer att delta i det löpande arbetet med digitala arkivleveranser, rådgivning med bland annat webbmöten, Wiki och Community för Sydarkiveras förbundsmedlemmar.

I anställningen ingår att förvalta och utveckla framtagna rutiner och mallar för att stödja enhetens uppdrag. Detta inkluderar arbetet med att utveckla och förvalta mallar inom konceptet VerkSAM Arkivredovisning. Vår målsättning är att rutiner och mallar ska vara pedagogiskt framställda för att stödja ett effektivt och ändamålsenligt arbetssätt. I dina uppgifter ingår att samla synpunkter och förbättringsförslag från användare. Det ingår också att implementera förändringar samt informera samt att utbilda personal och förbundsmedlemmar.

Du kommer även att vara en resurs i Sydarkiveras dataskyddsteam och delta i arbetet med rådgivning och nätverksträffar inom den anslutande tjänsten Gemensamt dataskyddsombud.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst 3 års högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har flera års yrkeserfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, gärna kommunal eller regional sektor. Det är meriterande om du har arbetat med arkiv eller läst arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande. Du har ett stort intresse för informationshanteringsfrågor och digitalisering.

Du trivs med att jobba tillsammans med kollegor från många olika yrkeskategorier. Du är lösningsinriktad och intresserad att lära dig nya saker samtidigt som du kan angripa problem när de uppstår tillsammans med dina kollegor. Ditt arbetssätt är strukturerat och väl organiserat.

I rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och hur du kompletterar kollegorna i enheten. Du kommer att vara i kontakt med många olika verksamheter och därför är det av största vikt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift samt samverka på ett professionellt och serviceinriktat sätt både digitalt och analogt.

Omfattning, varaktighet och tillträde

Anställningen omfattar heltid (eller enligt överenskommelse) och är tillsvidare.

Placeringsort: Bräkne-Hoby/Karlshamn

Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansökan

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Ansökan ska vara märkt med SARK/2024:277

Sista ansökningsdag är den 15 december 2024.

Ansökan skickas via e-post till registrator@sydarkivera.se

Kontaktperson för mer information om tjänsten

Emilia Bergvall Odhner, enhetschef, 0472-39 01 51

Fackligt ombud

Elin Jonsson, SACO, 0472–39 10 03

Magdalena Salomonsson, Vision, 0472–39 01 82

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnKommunalförbundet Sydarkivera
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2220003103
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeUtredningssekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Kommunalförbundet Sydarkivera söker en person till denna tjänst som utredningssekreterare med placerings i ospecificerad arbetsort. Om det låter intressant att arbeta som utredningssekreterare hos Kommunalförbundet Sydarkivera skickar du in din ansökan senast 2024-12-20.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

AGILA SÖKER SOCIALSEKRETERARE - VÄSTMANLAND

Agila Social Care AB söker två personer till tjänsten som socialsekreterare i Västerås.

2024-10-31

Mer info

AGILA SÖKER SOCIALSEKRETERARE - ÖSTERGÖTLAND

Agila Social Care AB söker två personer till tjänsten som socialsekreterare i Norrköping.

2024-10-31

Mer info

AGILA SÖKER SOCIALSEKRETERARE - VÄSTRA GÖTALAND

Agila Social Care AB söker två personer till tjänsten som socialsekreterare i Göteborg.

2024-10-31

Mer info