Publiceringsdatum: 2024-12-10
Letar du efter möjligheter att arbeta inom yrken med social inriktning? Vill du ta steget att arbeta som familjehemssekreterare hos Partille kommun? Nu har du möjligheten. Om du vill arbeta heltid hos Partille kommun, har de just nu en tjänst tills vidare som kan passa dig.
Arbetsplatsen ligger nära tillhands om du är bosatta i Partille som är tjänsteorten. Partille kommun söker för närvarande efter en person att anställa inom familjehemssekreterare-branschen. Ta en titt på deras lediga tjänst för att se om något av dem passar just dig. Låt Partille kommun hjälpa dig att uppnå dina karriärmål som familjehemssekreterare! Ansök seast söndag den femte januari 2025.
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Vår arbetsplats ligger mitt i centrala Partille med ca 5 minuters gångavstånd till buss- och tågstation. Självklart kan du parkera din cykel i låst utrymme i kommunhusets garage. I kommunhuset finns också ett nyrenoverat och välutrustat gym med fri tillgång. Du har möjlighet att arbeta på distans och vi arbetar aktivt med digitala möten i verksamheten samt har möjlighet till semesterväxling. Vår förvaltning har också getts möjlighet att regelbundet åka på gemensamma konferenser.
Partille kommun är en lagom stor kommun som är lätt att överblicka. Vi har ett gott internt samarbete inom förvaltningen och med andra viktiga samarbetspartners. Vi är tillräckligt många för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillräckligt få för att kunna samarbeta på ett smidigt sätt. Tillsammans har vi fokus på att utveckla resurserna hos dem vi är till för. Varje medarbetares kompetens är viktig.
Vill du komma till en arbetsplats där du kan påverka? Vill du jobba i en stabil organisation där du får utvecklas? Då tycker vi att du ska söka till oss! På familjeenheten arbetar idag två familjehemssekreterare, fyra barnsekreterare, en metodstödjare och en enhetschef. Vi söker nu ytterligare en till två familjehemssekreterare som vill ansluta till vårt grymma gäng!
Familjehemssekreterarens främsta arbetsuppgifter innebär att rekrytera, utreda och handleda våra familjehem. Just nu är vi inne i en spännande utvecklingsfas där vi ser över hur och på vilket sätt vi ska intensifiera stödet till våra familjehem och också hur vi ska ta oss an uppgiften att kunna rekrytera fler familjehem. Här kommer du som medarbetare vara en viktig och betydelsefull kugge i vårt arbete kring att se till att våra barn och familjehem får den hjälp och det stöd de behöver! Vi tror på nära samverkan mellan utredare, barnsekreterare, familjehemssekreterare och vår öppenvård.
Arbetet som familjehemssekreterare är flexibelt i den mån att du kan styra och lägga upp ditt arbete utifrån rådande behov. Det finns även möjlighet till visst distansarbete.
Familjeenheten har kontinuerliga gemensamma hel- och halvdagar under året då vi planerar och följer upp utvecklingsarbetet vad gäller aktiviteter och mål kring de familjehemsplacerade barnen. Vi har gemensam processhandledning och en heltidsanställd metodstödjare som nära stöd i det dagliga arbetet.
Vi vill att du som söker har en socionomexamen eller motsvarande beteendevetenskaplig utbildning och erfarenhet av familjehemsvård och kunskap om socialtjänstens ansvar vad gäller familjehemsplacerade barn. Då dokumentation och administrativa arbetsuppgifter är en viktig del av tjänsten behöver du ha erfarenhet av detta. B-körkort är ett krav.
En av tjänstens hörnstenar handlar om samverkan och vi söker därför dig med positiv inställning till nära samverkan med kollegor. Du är en prestigelös person som är nyfiken på andra och har förmågan att hantera en tjänst med många olika arbetsuppgifter. Självklart har du barnet och familjehemmets bästa i fokus. Vi vill att du har god förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra. Det är viktigt att du har ett gott bemötande och är tydlig i din kommunikation till så väl klienter, uppdragstagare som dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vilket för oss innebär att du på ett tydligt sätt kan redogöra för de kompetenser vi efterfrågar för denna tjänst.
Urval görs löpande.
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Partille kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2120001272 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Familjehemssekreterare |
Yrkesområde | Yrken med social inriktning |
Partille kommun söker en person till denna tjänst som familjehemssekreterare med placerings i Partille. Om det låter intressant att arbeta som familjehemssekreterare hos Partille kommun skickar du in din ansökan senast 2025-01-05.
Källa: Arbetsförmedlingen
Partille kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Partille.
2024-12-16
Mer infoDanderyds kommun söker en person till tjänsten som familjehemssekreterare i Danderyd.
2024-12-10
Mer infoNyköpings kommun söker en person till tjänsten som kommunsekreterare i Nyköping.
2024-12-17
Mer info