Planeringsadministratör till hemtjänsten

Publiceringsdatum: 2025-04-03

Letar du efter ett jobb inom administration, ekonomi, juridik? Vill du ta steget att arbeta som medicinsk sekreterare hos Stenungsunds kommun? Nu har du möjligheten. Stenungsunds kommun söker efter en ny anställd på heltid under tills vidare som är redo att ta sin karriär till nästa nivå.

För detta jobb är Stenungsund den angivna tjänsteorten. Företaget Stenungsunds kommun erbjuder just nu spännande karriärmöjligheter. Om du vill jobba som medicinsk sekreterare har de nu ett ledigt jobb - kolla in annonsen för att se om du har rätt erfarenhet. Här är chansen att bli en del av Stenungsunds kommun och jobba som medicinsk sekreterare! Ansök senast söndag den tjugosjunde april 2025.


Jobbannons

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.

Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, ordinärt boende/personlig assistans samt funktionshinder.

Inom Vård och omsorg verkställs insatser enligt SoL (Socialtjänstlagen) riktat till människor med behov av hjälp och stöd i hemmet, särskilda boenden, tillfälligt behov av korttidsplats samt personlig assistans enligt LSS. I verksamhetsområdet Ordinärt boende ingår hemtjänst, korttidsenhet och personlig assistans.

Hos oss finner du en engagerande och utvecklande arbetsplats där du får ta plats, sikta högt, växa i din roll och samtidigt ha roligt. Vi är en lärande organisation som arbetar utifrån tydliga mål där kvalitet är A och O.

Arbetsuppgifter

Vi söker driven och serviceinriktad planeringsadministratör till hemtjänsten för arbete i Lifecare planeringssystem.Hemtjänsten är en verksamhet i ständig rörelse där planeringsadministratören har en viktig roll i det dagliga arbetet med att matcha personalresurserna mot omsorgstagarnas insatser och behov, samt arbeta för en bra kontinuitet utefter enhetschefens direktiv.Planeringsadministratörens ansvar är att lägga in alla omsorgstagare i planeringssystemet Lifecare planering, utifrån biståndsbeslut och HSL-insatser så att omsorgstagarna får rätt insatser vid rätt besök. Det är viktigt att du har fokus på verksamhetens resurser ur ett ekonomiskt perspektiv samt att du är lösningsfokuserad och har en analytisk- och logistisk förmåga. Som planeringsadministratör är man även enhetschefen behjälplig i att sätta bemanningskrav inför nya schemaperioder.Vidare har planeringsadministratören i uppdrag att säkerställa att alla omsorgstagare har en fast omsorgskontakt, samt planera in välkomstsamtal och tid för fast omsorgskontakt att upprätta, följa upp och uppdatera omsorgstagarens genomförandeplan.I planerarens administrativa uppdrag innefattas hantering av de olika datorsystem som verksamhetsområdet arbetar med.

Kvalifikationer

Du ska ha arbetslivserfarenhet av arbete inom vård och omsorg i hemtjänsten samt planerat tidigare inom hemtjänsten, dokumentation, samt administrativa uppgifter så som bemanningsplanering i Lifecare planering. Du skall ha goda IT-kunskaper.Meriterade är kunskap och erfarenhet av arbete med TimeCare Pool, Samsa, Phoniro, APPVA/MCSS samt LifeCare. Du är lojal mot fattade beslut samt lösningsorienterad och du kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt då vår verksamhet är i ständig förändring.Personliga egenskaper: helhetsperspektiv, god samarbetsförmåga, flexibel och kommunikativ. Du ska vara tydlig, pedagogisk, trygg i dig själv och ha en god logistisk förmåga. Du behöver vara ansvarsfull och snabbtänkt. Du bör kunna bibehålla ett lugn trots att det är en position som kan innebära en hög arbetsbelastning periodvis. Vidare är du en stabil person som kan arbeta självständigt och har förmåga att ta egna initiativ.Vid anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet vid rekryteringen.

Välkommen med din ansökan! 

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnStenungsunds kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2120001298
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeMedicinsk sekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Stenungsunds kommun söker en person till denna tjänst som medicinsk sekreterare med placerings i Stenungsund. Om det låter intressant att arbeta som medicinsk sekreterare hos Stenungsunds kommun skickar du in din ansökan senast 2025-04-27.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Vårdadministrativ sekreterare till Gynekologi och Reproduktionsmedicin

VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN söker en person till tjänsten som medicinsk sekreterare i Göteborg.

2025-04-04

Mer info

Familjerättssekreterare till Barn- och familjeenheten

Hallsbergs kommun söker en person till tjänsten som familjerättssekreterare i Hallsberg.

2025-04-07

Mer info

Socialsekreterare till Utredningsenheten, Individ- och familjeomsorgen

Oskarshamns kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Oskarshamn.

2025-04-04

Mer info