Nämndsekreterare

Publiceringsdatum: 2024-07-25

Vill du arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? Nu har du chansen att börja jobba som sekreterare hos Randstad AB. Sök nu om du är intresserad av att arbeta heltid hos Randstad AB under 3 månader – upp till 6 månader. De letar just nu efter nya medarbetare.

För detta jobb är Stockholm den angivna tjänsteorten. Randstad AB söker för närvarande efter en person att anställa inom sekreterare-branschen. Ta en titt på deras lediga tjänst för att se om något av dem passar just dig. Söker du efter en spännande karriär som sekreterare? Sök jobbet hos Randstad AB senast onsdag den tjugotredje oktober 2024 och bli en del av deras team.


Jobbannons

Arbetsbeskrivning

Är du en nämndsekreterare som brinner för service och professionalitet? Trivs du med att arbeta nära engagerade medborgare och involverade politiker? Vi på randstad söker nu efter en nämndsekreterare till vår kund i Stockholm. Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom exempelvis offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig, samt tidigare erfarenhet av arbete som nämndsekreterare.

Som konsult på Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder.

Du har samma fördelar hos oss på Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens samt får ett välfyllt CV.

Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga.

Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt.

Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att:

  • Sköta sammanträdesrutiner, bevaka nämndärenden, iordningställa handlingar inför och efter nämndsammanträden och utgöra en viktig kontrollfunktion i processen
  • Skriva protokoll under nämndens och sociala delegationens sammanträden
  • Vara ett stöd till handläggare och chefer i deras arbete att ta fram beslutsunderlag i en variation av frågor samt besvara frågor kopplade till ärendeprocessen, ärendehanteringssystemet och delegationsordningen
  • Samordna utveckling av nämndprocessen och årlig revidering av delegationsordningen samt ansvara för kompetensutveckling och introduktion av dessa
  • Utreda och skriva i viss utsträckning beslutsunderlag av framförallt nämndövergripande karaktär
  • Ingå i stadens nätverk för nämndsekreterare, där ni tillsammans driver gemensamma förbättringsarbeten och stöttar varandra i arbetet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Högskoleutbildning inom exempelvis offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
  • Erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare eller liknande med god kunskap om formaliakrav
  • Goda kunskaper om de lagar och regler som styr det kommunala beslutsfattandet, som kommunallagen, förvaltningslagens serviceskyldighet, regelverket om offentlighet och sekretess samt GDPR
  • Hög digital mognad i Officepaketets olika program och digitala ärendehanteringssystem
  • Goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt.

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av politiskt styrd organisation, gärna kommunal sådan
  • Erfarenhet av att arbeta med motsvarande verksamhetsområden som en stadsdelsnämnd
  • Erfarenhet av dokumenthanteringssystemet Platina, ekonomisystemet Agresso och/eller eVald (attestering av arvoden)
  • Erfarenhet av arbete i registratur.

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnRandstad AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning3 månader – upp till 6 månader
Organisationsnummer5562421718
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeSekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Randstad AB söker en person till denna tjänst som sekreterare med placerings i Stockholm. Om det låter intressant att arbeta som sekreterare hos Randstad AB skickar du in din ansökan senast 2024-10-23.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Nämndsekreterare, (vikariat) till trafikkontorets nämndsekretariat

Stockholms kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Stockholm.

2024-09-05

Mer info

Nämndsekreterare vikariat

Filipstads kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Filipstad.

2024-08-30

Mer info

Nämndsekreterare till Regionkansliet

REGION ÖREBRO LÄN söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Örebro.

2024-08-29

Mer info