Publiceringsdatum: 2024-12-17
Är du intresserad av att jobba inom administration, ekonomi, juridik? Arbetsdomstolen är på jakt efter en skicklig beredningssekreterare/domstolssekreterare/domstolshandläggare och du kan vara rätt person för jobbet. Om du vill arbeta heltid hos Arbetsdomstolen, har de just nu en tjänst tills vidare som kan passa dig.
Stockholm är platsen där denna position är ledig. Om du är intresserad av en karriär inom beredningssekreterare/domstolssekreterare/domstolshandläggare, ta en titt på den lediga tjänsten som Arbetsdomstolen erbjuder för att se om det är en matchning. Har du vad som krävs för att arbeta som beredningssekreterare/domstolssekreterare/domstolshandläggare hos Arbetsdomstolen? Ansök innan söndag den tolfte januari 2025 och ta reda på det!
Har du erfarenhet av att arbeta med administration/handläggning inom offentlig förvaltning och har du ett intresse för arkivering? Vill du vara med och utveckla arbetet på en specialdomstols målkansli? Sök då tjänsten som domstolshandläggare vid Arbetsdomstolen!
Arbetsdomstolen bedriver sin verksamhet i en kulturminnesmärkt byggnad i Gamla stan i Stockholm.
Arbetsdomstolen är en specialdomstol med uppgift att pröva arbetsrättsliga tvister. En arbetstvist är en tvist om kollektivavtal eller en annan tvist som rör förhållandet mellan arbetsgivare och arbetstagare. Arbetsdomstolens avgöranden kan inte överklagas. Läs gärna mer på vår hemsida www.arbetsdomstolen.se.
Vi söker ytterligare en domstolshandläggare till målkansliet som idag består av tre domstolshandläggare, en vaktmästare, en kamrer och en kanslichef.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Ta emot och registrera handlingar
- Planera och kalla till förhandling
- Sköta skriftväxling
- Bevaka tidsfrister
- Expediera domar och beslut
- Dagliga kontakter med parter, ombud, myndigheter och allmänhet via telefon och e-post
- Ordna, förteckna och sortera in handlingar i arkivet
- Arbeta med domstolens styrande dokument på arkivområdet och vara behjälplig i andra arkivfrågor, till exempel arkivering av digitala handlingar
- Administrera dokumentmallar i Word och i domstolens ärendehanteringssystem.
Krav
- slutförd och godkänd gymnasieutbildning
- flerårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom offentlig förvaltning
- mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift samt talar och förstår engelska
- hög IT-mognad, mycket goda kunskaper i Microsoft Office.
Det kan vara meriterande om du har:
- väl vitsordad erfarenhet av arbete som domstolshandläggare
- erfarenhet av utvecklingsarbete och digital omställning
- erfarenhet av arbete med arkivuppgifter eller som registrator inom offentlig förvaltning
- betyg från eftergymnasiala kurser inom arkiv- och informationsvetenskap.
Personliga egenskaper
Som person är du ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du är positiv och stabil och verkar för att skapa goda relationer med alla kolleger på domstolen. God samarbets- och kommunikationsförmåga är en förutsättning för att lyckas med uppdraget.
Du arbetar självständigt och bidrar med egna initiativ och din kompetens till gruppens gemensamma arbete. Du har förmåga att se helheten och kan arbeta effektivt och konstruktivt även under perioder med hög arbetsbelastning.
Du har gott omdöme samt ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt vilket gör att du har lätt för att anpassa dig efter ändrade förutsättningar. Andra viktiga egenskaper för rollen är att vara serviceinriktad och kvalitetsmedveten.
För att trivas hos oss ska du också tycka om att arbeta i en liten grupp med stort gemensamt ansvar. Eftersom vi är vana vid att hjälpa varandra med arbetsuppgifter, även om ansvarsområdet kan vara något annat, behöver du dela detta synsätt. Av den anledningen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Poolia. Vänligen ansök via den här länken senast den 12 januari 2025: https://www.poolia.se/lediga-jobb/stockholm/domstolshandlaggare-till-arbetsdomstolen/72883
För att vi ska kunna bedöma din ansökan ber vi dig att
· Besvara frågorna
· Bifoga CV och personligt brev
· Ladda upp underlag som styrker att du har en slutförd och godkänd gymnasieutbildning och från andra kurser som du vill åberopa.
Testförfarande kommer eventuellt att ingå i urvalsprocessen.
Anställningsform: Tillsvidareanställning, inledande provanställning om sex månader.
Tillträde: Snarast efter överenskommelse.
Antal anställningar: En eller flera.
Diarienummer: 65/2024.
För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Arbetsdomstolen kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Arbetsdomstolen |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2021002122 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Beredningssekreterare/Domstolssekreterare/Domstolshandläggare |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Arbetsdomstolen söker en person till denna tjänst som beredningssekreterare/domstolssekreterare/domstolshandläggare med placerings i Stockholm. Om det låter intressant att arbeta som beredningssekreterare/domstolssekreterare/domstolshandläggare hos Arbetsdomstolen skickar du in din ansökan senast 2025-01-12.
Källa: Arbetsförmedlingen
Sveriges Domstolar söker tre personer till tjänsten som beredningssekreterare/domstolssekreterare/domstolshandläggare i Varberg.
2024-12-13
Mer infoPartille kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Partille.
2024-12-16
Mer infoSveriges Domstolar söker en person till tjänsten som beredningssekreterare/domstolssekreterare/domstolshandläggare i Helsingborg.
2024-12-19
Mer info