Publiceringsdatum: 2024-09-10
Letar du efter ett jobb inom administration, ekonomi, juridik? En möjlighet har öppnat upp för dig att börja arbeta som nämndsekreterare hos Strängnäs kommun. Strängnäs kommun söker efter en ny anställd på heltid under tills vidare som är redo att ta sin karriär till nästa nivå.
Denna tjänst finns tillgänglig i Strängnäs som är tjänsteorten. Strängnäs kommun söker för närvarande efter en person att anställa inom nämndsekreterare-branschen. Ta en titt på deras lediga tjänst för att se om något av dem passar just dig. Bli en del av teamet hos Strängnäs kommun som nämndsekreterare genom att ansöka senast tisdag den tjugofjärde september 2024.
På samhällsbyggnadskontoret hanteras bland annat bygglov, översikts- och detaljplaner, miljö- och hälsoskyddsfrågor, livsmedelsinspektion, alkoholtillstånd och geografisk information. För oss är det viktigt med en pågående dialog, både med invånare, företagare, och våra kollegor inom kommunkoncernen. På kontoret arbetar cirka 65 personer, fördelat på sju enheter.
Nu söker vi en administratör till den administrativa enheten på samhällsbyggnadskontoret.
Som administratör hos oss får du arbeta med många olika administrativa processer inom kontoret. Det är ett brett uppdrag som exempelvis innefattar att hantera inkommande handlingar och registrera i vårt ärendehanteringssystem. Du kommer även att skriva protokoll vid olika möten, hantera inköp och fakturor och arbeta i andra administrativa uppdrag. Vi har ett starkt fokus på verksamhetsutveckling - att utvärdera och förbättra våra processer är en självklar del av vårt löpande arbete. Precis som alla andra medarbetare på vårt kontor blir du en viktig del i olika övergripande arbeten, såsom kontorets systematiska arbetsmiljöarbete och arbete mot en helt digital samhällsbyggnadsprocess.
Kort sagt, det här är ett uppdrag med möjlighet att få inblick i många olika områden!
För att klara av och trivas i rollen ser vi att du har följande erfarenhet, kunskap och utbildning:
Det är därtill meriterande om du har tidigare erfarenhet från offentlig sektor. Det är också meriterande om du har kunskap inom inköp och fakturahantering.
För oss är det lika viktigt med personliga egenskaper som dina tidigare erfarenheter. För uppdraget som administratör behöver du ha ett strukturerat arbetssätt, vara flexibel och kunna prioritera om vid förändrade förutsättningar. Du behöver vara ansvarstagande och ha förmåga att arbeta självständigt, men även som del av en grupp. En god samarbetsförmåga, servicekänsla och kommunikativ förmåga. Du gillar att vara med och utveckla processer och tycker om att bidra till verksamhetens utveckling.
Urvalet kommer ske löpande.
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.
Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.
För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.
Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik.
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.
I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun
Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Strängnäs kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2120000365 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Nämndsekreterare |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Strängnäs kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Strängnäs. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Strängnäs kommun skickar du in din ansökan senast 2024-09-24.
Källa: Arbetsförmedlingen
Partille kommun söker en person till tjänsten som utbildningsadministratör/studieadministratör i Partille.
2024-09-12
Mer infoREGION VÄSTERBOTTEN söker en person till tjänsten som medicinsk sekreterare i Umeå.
2024-08-30
Mer infoOIO Väst AB söker en person till tjänsten som vd-sekreterare i Göteborg.
2024-08-19
Mer info