Publiceringsdatum: 2024-12-11
Letar du efter ett jobb inom administration, ekonomi, juridik? Vill du ta steget att arbeta som nämndsekreterare hos Timrå kommun? Nu har du möjligheten. Timrå kommun söker för närvarande efter personal på heltid för en tjänst tills vidare. Kolla in deras jobbannons för mer information.
Timrå är platsen där detta jobb har sin tjänsteort. Om du letar efter en spännande karriär inom nämndsekreterare-branschen, har Timrå kommun just nu ett ledigt jobb som kan vara av intresse. Här är chansen att bli en del av Timrå kommun och jobba som nämndsekreterare! Ansök senast måndag den sjätte januari 2025.
I Timrå finns blandningen av allt du tycker om att fylla livet med; från äventyrliga aktiviteter till storslagen natur. Det bästa av två världar helt enkelt – där pulsen också får möta lugn och ro. Här finns tid att leva – här är tillvaron okrånglig.
Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas professionellt samtidigt som du är med på en stor utvecklingsresa för hela regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar där vi lär oss medan vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver.
Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region!
Är du intresserad av att arbeta i en politiskt styrd organisation och ha ett ansvarsfullt uppdrag som nämndsekreterare? Nu söker Barn- och utbildningsförvaltningen en ny medarbetare till den rollen.
I rollen som nämndsekreterare kommer du att ha ett nära samarbete med förvaltningens ledning samt handläggare. Du kommer att arbeta med nämndadministrativa uppgifter gentemot barn och utbildningsnämnden.
Det innebär att du upprättar kallelser, skriver protokoll, sammanställer och kvalitetsgranskar beslutsunderlag, planerar sammanträden, bereder ärenden i kommunens gemensamma dokument- och ärendehanteringssystem Lex samt expediering av beslut. Du kommer även att ansvara för registrering (diarieföring) av allmänna handlingar, arkivering, personuppgiftsbehandling/GDPR och informationssäkerhet. I rollen ingår även att bevaka de kommungemensamma nämndhanteringsfrågorna och delta i lämpliga nätverk
Det krävs att du är van datoranvändare och intresserad av digitala verktyg samt har förmågan att på ett pedagogiskt sätt stödja medarbetare i digitala arbetssätt. Arbetet innehåller många delar och du behöver ha förmåga att sätta dig in i gällande lagar och förordningar, skapa struktur, prioritera mellan arbetsuppgifter och driva processer framåt. Du kan uttrycka dig väl och lättförståeligt och göra bedömningar och sammanställningar av material.
I ditt bemötande är du serviceinriktad, uppskattar kontakter, och har lätt för att både samarbeta och guida andra. Som person ser du möjligheter till utveckling och förbättring.
Vi söker dig som har:
I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Timrå kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2120002395 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Nämndsekreterare |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Timrå kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Timrå. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Timrå kommun skickar du in din ansökan senast 2025-01-06.
Källa: Arbetsförmedlingen
Karlstads kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Karlstad.
2024-12-13
Mer infoPartille kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Partille.
2024-12-16
Mer infoBotkyrka kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Botkyrka.
2024-12-12
Mer info