Nämndsekretere

Publiceringsdatum: 2024-07-15

Funderar du på att söka jobb inom administration, ekonomi, juridik? Vill du ta steget att arbeta som nämndsekreterare hos Värnamo kommun? Nu har du möjligheten. Värnamo kommun söker någon som vill arbeta heltid under tills vidare. Kanske är det du?

Arbetsplatsen ligger nära tillhands om du är bosatta i Värnamo som är tjänsteorten. Värnamo kommun söker för närvarande efter ambitiösa individer som vill utvecklas i rollen som nämndsekreterare. Kolla in deras ledig tjänst och se om du har vad som krävs för att bli en del av deras team. Har du vad som krävs för att arbeta som nämndsekreterare hos Värnamo kommun? Ansök innan söndag den fjärde augusti 2024 och ta reda på det!


Jobbannons

Värnamo kommun ligger mitt i Småland, där E4 möter väg 27, i en tillväxtregion med Gnosjöanda och hög sysselsättning. Som medarbetare hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en värdefull arbetsdag, som ger värde för såväl dig som för medborgarna.

Beskrivning

Värnamo är en kommun med strategiskt läge och stor tillväxtpotential.

Ett framgångsrikt näringsliv, hög sysselsättning, goda kommunikationer gör att Vår vision lyder: ”Värnamo kommun den mänskliga tillväxtkommunen”.

Vi söker dig som vill bidra till att bygga framtidens socialtjänst i Värnamo kommun. Medborgarförvaltningen befinner sig i ett spännande skede med många pågående utvecklingsinsatser. I vår strävan mot ständiga förbättringar har du som nämnds sekreterare en viktig roll i organisationen. Medborgarförvaltningen består av 8 sektioner och ansvarar för individ och familjeomsorg, integrationsfrågor, flyktingmottagning, arbetsmarknadsåtgärder och fritidsgårdsverksamhet med koppling till nämndens ansvarsområde.

Arbetsuppgifter

Som nämndsekreterare har du en betydelsefull roll i förvaltningen där du är den viktiga länken mellan förvaltning och politik. Du ska säkra att den politiska gången följs i enlighet med gällande lagstiftning och kommunens fastställda styrdokument. Du har ansvar för hela nämndsadministrationen kopplat till medborgarnämnden och sociala utskottet samt för ärendeprocessen från inkommen/upprättad handling till arkivering.

Ansvaret som nämndsekreterare innefattar bland annat dokumenthantering, registrering, upprättande av kallelser, protokollskrivning och expediering av beslut. Du genomför utbildningar/handleder i förvaltningen inom berörda områden och utgör ett stöd till chefer och handläggare i att formulera olika typer av skrivelser, beslutsunderlag och yttranden så att de blir korrekta.

I arbetsuppgifterna ingår även att hantera medborgarnämndens information på kommunens webbsida samt förvaltningens sidor på intranätet. I arbetet ingår att ha många och viktiga kontakter med medborgare, politiker, tjänstemän inom kommunen, myndigheter samt domstolar.

Du kommer att ingå i medborgarförvaltningens stab och förvaltningschefen blir din närmsta chef. Du medverkar också i en samverkansgrupp med övriga nämndsekreterare i kommunen som tillsammans arbetar för att skapa en enhetlighet i nämndsekreterararbetet.

Kvalifikationer

Du har högskoleutbildning inom tex. offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Kunskap om aktuella verksamhetsområden inom socialtjänsten och dess lagstiftning samt erfarenhet från liknande arbete i en politiskt styrd organisation och kunskap om kommunal- samt förvaltningslag är meriterande.

Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt i komplexa frågor i såväl tal som skrift.

Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och har en mycket god samarbetsförmåga. Du har god vana och ser en utmaning i att hantera många förekommande uppgifter och processer samtidigt. För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för din uppgift samt själv strukturera, prioritera och driva dina processer vidare.

Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Evolution är meriterande.

Du har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och är strukturerad även under arbetstoppar. Du tar själv initiativ till att skapa nya kontakter och bygga relationer som möjliggör gott samarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Villkor

Anställningsform tillsvidare

Sysselsättningsgrad Heltid 100 %

Tillträdesdag september 2024, alt efter överenskommelse

Upplysningar Förvaltningschef Fredrik Wallström, tfn 0370-37 78 20

Facklig företrädare: Via kommunens växel, tfn 0370-37 70 00

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.

Ansökan 20240804

Lön Vi tillämpar individuell lönesättning

Du söker tjänsten via knappen Sök tjänst

I Värnamo kommun annonseras alla tillsvidareanställningar på heltid. Om du i stället önskar deltid och verksamheten kan tillgodose en lägre sysselsättningsgrad är det givetvis en möjlighet.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnVärnamo kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2120000555
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeNämndsekreterare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Värnamo kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Värnamo. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Värnamo kommun skickar du in din ansökan senast 2024-08-04.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Senior vårdadministratör

REGION JÖNKÖPINGS LÄN söker en person till tjänsten som medicinsk sekreterare i Jönköping.

2024-08-30

Mer info

Senior vårdadministratör

REGION JÖNKÖPINGS LÄN söker en person till tjänsten som medicinsk sekreterare i Värnamo.

2024-08-30

Mer info

Senior vårdadministratör

REGION JÖNKÖPINGS LÄN söker en person till tjänsten som medicinsk sekreterare i Eksjö.

2024-08-30

Mer info