Publiceringsdatum: 2024-12-12
Har du övervägt att arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? Nu har du chansen att börja jobba som nämndsekreterare hos Västerås kommun. Sök nu om du är intresserad av att arbeta heltid hos Västerås kommun under tills vidare. De letar just nu efter nya medarbetare.
Platsen där jobbet finns ledigt är i Västerås. Västerås kommun söker efter fler duktiga individer som vill arbeta som nämndsekreterare. De har just nu ett ledigt jobb som nämndsekreterare som kan vara av intresse för dig. Västerås kommun letar efter erfaren nämndsekreterare som kan ansluta till deras team. Sista ansökningsdag är torsdag den andra januari 2025.
Är du kvalitetsmedveten och har en förmåga att se till helheten? Vill du bidra till att upprätthålla den demokratiska processen? Då kan det här vara en tjänst för dig! Vi söker nu en nämndsekreterare till vård- och omsorgsförvaltningen.
I verksamhetsområdet kvalitet och utveckling ingår enheten för strategi och planering. På vår enhet arbetar 12 personer som är specialister inom olika områden. Enheten hanterar bland annat ärende- och nämndprocesser, utredningar, remisser, strategisk boendeplanering och kvalitetsfrågor. Vi arbetar på uppdrag av äldrenämnden och nämnden för personer med funktionsnedsättning. Vår arbetsplats är fylld av samarbeten och utveckling. Vi inkluderar, inspirerar och lyfter varandra varje dag. Vi har en hög motivation i gruppen och stöttar varandra genom arbetet.
Som nämndsekreterare arbetar du i huvudsak med nämndadministration och att stötta förvaltningen i det arbetet. Du kommer vara en viktig länk mellan nämndens ledamöter och tjänstemannaorganisationen samt delta i stadens samverkansforum för registratorer och nämndsekreterare. Arbetet utgår från lagstiftning och riktlinjer och du kommer även bidra till det övergripande utvecklingsarbetet inom området administration, dokumentation och ärendehantering.
Du ansvarar för att kvalitetsgranska inlämnade handlingar inför nämndsammanträden och att förbereda och genomföra dessa möten. En del av ditt arbete innebär att delta i utvecklingen av ärendeprocessen och att upprätta protokoll. Vidare hanterar du nämndens myndighetsbrevlåda och ger stöd till handläggare i verksamhetssystemet Ciceron. Du förväntas också ge viss juridisk rådgivning gällande ärendeprocessen. Utöver detta ingår att hantera delar av förvaltningens inkomna handlingar, utföra viss diarieföring samt vid behov göra beställningar.
Du kommer arbeta nära förvaltningens andra nämndsekreterare och registratorer. Vi har även en administrativ assistent och flera strateger på enheten som tillsammans arbetar på uppdrag av förvaltningens två nämnder. I staden finns också flera nätverk för administration och stadsjurister till din hjälp.
Vi söker dig som har en akademisk bakgrund inom statsvetenskap, politik, juridik eller liknande som bedöms vara relevant för tjänsten.
Du har erfarenhet av att granska högkvalitativa texter och utredningar. Meriterande för tjänsten är om du tidigare har arbetat som nämndsekreterare. Du har kunskap om kommunal lagstiftning och du har med fördel arbetat i en politiskt styrd organisation. Vi ser att du har en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete och att du är flexibel utifrån uppkomna behov. Du kan uttrycka dig mycket väl på svenska, både i tal och skrift och du känner dig bekväm med att tala inför folk och att knyta kontakter inom och utanför organisationen.
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.
Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär
I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Västerås kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2120002080 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Nämndsekreterare |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Västerås kommun söker en person till denna tjänst som nämndsekreterare med placerings i Västerås. Om det låter intressant att arbeta som nämndsekreterare hos Västerås kommun skickar du in din ansökan senast 2025-01-02.
Källa: Arbetsförmedlingen
Timrå kommun söker en person till tjänsten som nämndsekreterare i Timrå.
2024-12-11
Mer infoPartille kommun söker en person till tjänsten som socialsekreterare i Partille.
2024-12-16
Mer infoMölndals kommun söker två personer till tjänsten som chefssekreterare i Mölndal.
2024-12-19
Mer info